موسسه حقوقی عدالت نو
حمید رضا کاکاوند
حمید رضا کاکاوند

حمید رضا کاکاوند وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز 1)هجده سال سابقه وکالت2) ده سال انجام امور تخصصی وکالت بانک صادرات و تخصص در دعاوی مربوط به امور بانکی و موسسات مالی و اعتباری3) کارشناسی ارشد حقوق بین الملل دانشگاه شهید بهشتی4)انجام دعاوی

ادامه

دسته بندی مطالب

مشاوره حقوقی
مشاوره حقوقی

همه چیز درباره وکیل چک

همه چیز درباره وکیل چک
فهرست مطالب

همه چیز درباره وکیل چک

همه چیز درباره وکیل چک، در جامعه امروزی و با شرایط بد اقتصادی خیلی از آدم‌ها هستند که از نظر مالی وضعشان خوب نیست و نمی‌توانند خانه بگیرند یا مغازه اجاره کنند؛ به همین دلیل برای گرفتن وام به بانک مراجعه می‌کنند و کارمند برای آن‌ها توضیح می دهد که شرایط گرفتن وام ضامن به همراه چک است. در این مقاله به همه چیز درباره وکیل چک خواهیم پرداخت.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در معامله ای به جای پرداخت نقدی مجبور به قبول چک شده باشید و یا خودتان دارای دسته چکی باشید و به جای پرداخت نقدی از دسته چک خود استفاده کنید و یا برای تسهیل پرداختهای خود، به دنبال گرفتن دسته چکی باشید. در هر صورت به دلیل رواجِ پرداخت به وسیله چک و مشکلاتی که ممکن است در پی صدور یا وصول آن گریبانگیرتان شود شایسته است هرآنچه از معایب و مزایای این سند است بدانید تا با داشتن آگاهی بیشتر، احتمال بروز مشکلاتتان کمتر

 

وظایف وکیل چک

خیلی از مردم عادی با وکیل چک آشنایی ندارند و نمی‌دانند مهارت و وظایف وکیل چک چیست و چه کارهایی می‌تواند انجام دهد. وکیل چک، در طبقه وکلای تجاری قرار می‌گیرد به بیان ساده‌تر وکیلی محسوب می‌شود که به قانون تجارت تسلط داشته باشد، اما تجارت وسیع‌تر و گسترده‌تر است و مربوط به واردات و صادرات گمرک هم می‌شود.

یکی از بخش‌های مهم قانون تجارت مربوط به قوانین چک است، چک یک سند کاملا تجاری است. اعتبار یک چک در دادگاه برابر با یک سند رسمی در ثبت احوال است؛ از این رو چک بدون نیاز به هیچ مدرکی و به تنهایی دلیلی برای محکوم کردن فرد در دادگاه محسوب می‌شود.

سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
استرداد وجوه دریافتی بابت ما به التفاوت نرخ ارز

در چنین مواقعی است که با هدف کاهش جرم‌های تجاری و بانک‌ها، به حضور وکیل چک نیاز می‌شود. این وکیل در جامعه مشغول فعالیت است و می‌تواند بهتر از هر شخص دیگری جریانات مربوط به اوراق تجاری را به خوبی مورد بررسی قرار دهد؛ او این مهارت را دارد که پرونده‌ها را پیگیری کند و کارهایش را به خوبی انجام دهد.

چک یکی از مهم ترین اوراق تجاری است که این روزها مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد؛ چک به عنوان یک سند تجاری بوده که دارای اعتبار است به همین خاطر می‌توان از چک به عنوان سند تضمینی هم استفاده کرد. اسناد تضمینی دارای ویژگی‌ها و شرایط بسیار زیادی هستند؛ استفاده از این ورقه قانونی به جای پول نقد در بین افراد رایج شده است.

 

ویژگی‌های وکیل چک | همه چیز درباره وکیل چک

برای اینکه بتوانیم یک وکیل چک خوب انتخاب کنیم باید ویژگی‌های مختلفی را در نظر بگیریم؛ یک وکیل باید بتواند با استفاده از اطلاعات و تجربه قبلی که داشته است، مانند مهلت برگشت چک زدن، به راحتی مشکلات موجود در یک پرونده را شناسایی کند و با مهارت خود پرونده را رو جلو پیش ببرد.

در پرونده‌های چک اطلاعات محرمانه زیادی وجود دارد، یک وکیل باید بتواند تمام اطلاعات مربوط به پرونده را با تمام جزئیات نزد خود نگه دارد، به هیچکس اطلاعات را ندهد.

به دلیل اینکه اطلاعات پرونده های چک پیچیده است، یک وکیل خوب چک باید بتواند تمام جزئیات را کنار هم قرار دهد و پرونده کامل و بدون نقص و کاستی به قاضی ارائه دهد که این کار باعث می‌شود که قاضی در دادگاه درست تصميم گیری کند.

یک وکیل چک خوب و با مهارت بالا، می‌تواند کاملا صادقانه و بدون هیچ گونه شیرین زبانی در دادگاه حاضر شود، یا بدون احساسات اضافی در دادگاه طبق شواهد و مدارک عمل کند؛ او می‌تواند به پرونده‌های قانونی خود رسیدگی کند تا به راحتی موکلین خود را در دادگاه همراهی کند.

سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
تفاوت اعسار با ورشکستگی
همه چیز درباره وکیل چک
همه چیز درباره وکیل چک

 

مقالات پیشنهادی :

بهترین ویژگی‌های وکیل بانکی

بهترین وکیل دعاوی بانکی در تهران

وکیل دعاوی بانکی |عدالت نو

وکیل بانک

 

آشنایی با چک و انواع آن | همه چیز درباره وکیل چک

 

انواع چک عبارتند از:

  • چک‌های صادر شده توسط بانک
  • چک‌های بانکی که امنیت بالایی دارند: این چک‌ها انواع مختلفی دارند که در ادامه آن‌ها را برای شما توضیح می‌دهیم.
  • چک رمز دار و بین بانکی: چک بانکی با درخواست صاحب حساب توسط بانک صادر می‌شود، این چک قابل وصول به صورت وجه نقد نیست و مبلغ وجه به حساب بانکی فرد مورد نظر واریز می‌شود. صدور این نوع چک در وجه حامل امکان پذیر نیست و قابل انتقال به غیر هم نیست اما پرداخت این چک قطعی و حتمی است و شبیه چک تضمین شده است.
  • چک تضمین شده رمز دار: پرداخت این چک به وسیله بانک تضمین می‌شود و بانک آن را صادر می‌کند. این نوع از چک تفاوتی با پول رایج ندارد و وصول آن قطعی است.
  • چک مسافرتی: این دسته از چک‌ها توسط بانک و در وجه شعب همان بانک یا کارگزاران آن بانک صادر می‌شوند که از آن به عنوان جایگزینی برای حمل پول نقد استفاده می‌شود.
جستجوهای مرتبط
همه چیز درباره چک صیادی
مشکلات چک صیادی
مدت اعتبار چک صیادی
نکات مهم چک صیادی
نحوه وصول چک صیادی
قانون چک برگشتی صیادی
در قسمت توضیحات چک صیادی چه بنویسیم؟

 

تفاوت چک حقوقی و چک کیفری

چک سندی است که توسط فردی به فرد دیگر وعده داده می‌شود و تاریخ سر رسید آن در زمان مشخصی تحویل داده می‌شود؛ امضایی که چک صادر کننده انجام داده باعث شده که از نظر مالی متعهد باشد و اگر نتواند به تعهدش عمل کند به دردسر خواهد افتاد.

سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
وکیل حکم جلب | استعلام حکم جلب با کد ملی

چک کیفری با مراجعه به دادسرا و تنظیم شکایت کیفری قابل پیگیری است و می‌توان وجه چک و خسارت از این طریق مطالبه کرد. در چک کیفری صادر کننده چک بلا محل متهم شناخته می‌شود و اگر نتواند وثیقه ای برای قرار تأمین ارائه کند، زندانی می‌شود.

ضمن اینکه جرم صدور چک بلا محل ممکن است تا دو سال به حبس باشد، اما چک حقوقی مزایای چک کیفری را ندارد و دارنده آن باید به دادگاه حقوقی مراجعه کند و دادخواست بدهد و همچنین وجه چک و خسارات آن را درخواست کند.

صادر کننده چک حقوقی به حبس محکوم نمی‌شود و در حقیقت مطالبه وجه چک کیفری ساده‌تر و سریع‌تر از چک حقوقی است؛ زیرا وصول چک حقوقی آیین دادرسی پیچیده‌ای دارد.

چک صیادی
چک صیادی

نکات تکمیلی  همه چیز درباره وکیل چک

به طور کامل یک وکیل چک قادر است به افراد در شناسایی مشکل و حل آن کمک کند؛ افراد مختلف وظیفه دارند برای شناسایی مجرمان در پرونده‌های خود با دادگاه همکاری کنند تا به حق و حقوق خود برسند. همچنین یک وکیل برای چک برگشتی باید به متن چک‌ها و همه‌ی کلماتی که در آن درج شده تسلط داشته باشد و به موکل خود برای رسیدن به حقش هم کمک کند.

 

موسسه عدالت نو | وکیل پایه یک دادگستری | همه چیز درباره وکیل چک

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات موسسه حقوقی عدالت نو

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x