موسسه حقوقی عدالت نو
حمید رضا کاکاوند
حمید رضا کاکاوند

حمید رضا کاکاوند وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز 1)هجده سال سابقه وکالت2) ده سال انجام امور تخصصی وکالت بانک صادرات و تخصص در دعاوی مربوط به امور بانکی و موسسات مالی و اعتباری3) کارشناسی ارشد حقوق بین الملل دانشگاه شهید بهشتی4)انجام دعاوی

ادامه

دسته بندی مطالب

مشاوره حقوقی
مشاوره حقوقی

تفاوت اعسار با ورشکستگی

تفاوت اعسار با ورشکستگی
فهرست مطالب

تفاوت اعسار با ورشکستگی

۱- همانطور که مطرح شد در اعسار ، عدم توانایی افراد غیر تاجر ملاک عمل است اما در ورشکستگی ، توان تادیه دیون تاجر ورشکسته ملاک عمل است .

۲– در اعسار اگر بعد از صدور حکم اموالی کشف شود قابل توقیف است اما در ورشکستگی خیر و اموال تحصیل شده در اختیار مدیر تصفیه قرار می گیرد .

۳- طریق اثبات اعسار با شهادت شهود است اما در ورشکستگی طبق نظر کارشناس رسمی دادگستری با حسابرسی دقیق دفاتر شرکت .

۴- به صرف تمول دارایی شخص مدعی اعسار ، می تواند معاملات بعدی را انجام دهد اما تاجر ورشکسته ، نیاز به اعاده اعتبار دارد .

نویسنده : حمیدرضا کاکاوند

 

 

مقالات پیشنهادی : دعاوی بانکی 

انحلال شرکت | شرایط و دلایل انحلال انواع شرکت ها

اسناد تجاری مورد وثیقه بانکها ( چک و سفته )

ورشکستگی به تقصیر چیست؟ | و در چه زمانی صادر می شود؟

عدالت نو |تفاوت اعسار با ورشکستگی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
افراز و تفکیک مشاع | تفاوت های حقوقی افراز و تفکیک املاک مشاع
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد موسوي

سلام، سال٨٦ سند منزل پدرم رو در رهن بانك قرار دادم كه تا سقف ٢٥٠ مليون وام بگيرم، كه ٧ فقره وام گرفتم ، ٣ تا از وامها تسويه شده و ٢ تا هم نصفه اقساط پرداخت شد، ٢ مورد هم اصلا پرداختي ندارم، چون متاسفانه با شريكم اختلاف پيدا كردم و ناچار به شكايت از ايشون شدم كه هنوز بعد از ٦ سال كماكان در دادگاه ادامه داره و در نتيجه توان پرداخت اقساط ندارم، اما بانك تا امروز اقدامي در مورد سند رهن گذاشته انجام نداده ، ممكنه بفرماييد چه دليلي ميتونه داشته باشه، ايا ذكر مبلغ در اصل سند كه قيد شده تا سقف ٢٥٠ مليون در صورت اقدام بانك سقف مبلغي كه از راهن ميتونن بگيرن هست؟ و نكته ديگر اينكه در سند رهني پلاك ثبتي ناقصه و پلاك اصلي ذكر نشده ، و در انتها شما وكالت اين موضوع كه عرض شد تقبل ميكنيد؟

مدیر سایت

سلام
به طوريكه مستحضر هستيد سقف تعهدات راهن در مبلغ رهني هماني است كه قيد شده بعلاوه خسارات ديركرد. زيرا در سند رهني قيد ميشود در صورت استنكاف از پرداخت بدهي ، سالانه فلان درصد هم بايد بابت وجه الالتزام ( خسارات ديركرد ) پرداخت شود. اما معمولا بانكها بيشتر از حد قانون مطالبه ميكنند كه خود قابل كم كردن در دادگاهها به موجب قوانين تخصصي بانكي است. مجموعه موسسه حقوقي عدالت نو امادگي همكاري و تقبل وكالت را دارد. تلفن موسسه حقوقی عدالت نو: کد ۰۲۱- ۲۲۳۴۲۰۰۸

آخرین مقالات موسسه حقوقی عدالت نو

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x