موسسه حقوقی عدالت نو
حمید رضا کاکاوند
حمید رضا کاکاوند

حمید رضا کاکاوند وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز 1)هجده سال سابقه وکالت2) ده سال انجام امور تخصصی وکالت بانک صادرات و تخصص در دعاوی مربوط به امور بانکی و موسسات مالی و اعتباری3) کارشناسی ارشد حقوق بین الملل دانشگاه شهید بهشتی4)انجام دعاوی

ادامه

دسته بندی مطالب

مشاوره حقوقی
مشاوره حقوقی

فن دفاع در دعاوی بانکی

فن دفاع در دعاوی بانکی
فهرست مطالب

فن دفاع در دعاوی بانکی

فن دفاع در دعاوی بانکی، یکی از مهم ترین مسائلی که در دادگاهها و اجرای ثبت در برابر دعاوی بانکی مهم است این است که چگونه بتوانیم خود را از مطالبات زیادتر از حق بانکها نجات دهیم و از حقوق خود دفاع کنیم.

در بسیاری از موارد بانکها با روش های محاسبه نادرست اقدام به مطالباتی بیشتر از حق و حقوق قانونی خود می کنند مثلا به میزان بیشتری از حد خود و بدهی وام گیرنده اقدام به صدور اجرائیه مینمایند.

یا از ضامن بیشتر از ضمانت وی که انجام داده مطالبه طلب می کنند. در بسیاری از موارد دیده شده یک طلب را با چند سند و مدرک در مراجع مختلف به اجرا گذاشته اند و مطالبه کرده اند مثلا ضامن اقدام به امضاء قرارداد نموده و چک و سفته داده و یک سند رهنی هم به رهن بانک گذاشته است. بانک، هم اجرائیه روی سند رهنی نموده هم چک را برگشت زده و هم سفته را واخواست کرده و ضامن رو هم مثل بدهکار اصلی ممنوع الخروج نموده و از یکطرف حسابهای آنان را نیز مسدود نموده است.

(فن دفاع در دعاوی بانکی| وکیل امور بانکی در تهران )

در حالیکه کل مطالبات بانک با همان سند رهنی پوشش داده می شد و نیازی به ممنوع الخروجی یا برگشت زدن چک و مسدودی حساب هم نبوده است. اینکه چه دعوایی انتخاب شود یا در برابر دعوای طرح شده از طرف بانک، چه دفاعی انجام شود که محکمه پسند بوده و بتوان حکم گرفت و در دادگاهها موفق بشویم نیاز به یک دانش و تخصص کافی در دعاوی بانکی دارد و کسی موفق است که با حقوق خود در این زمینه آشنایی دارد.

سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
نحوه پر کردن سفته | چگونه چک یا سفته تضمینی را پس بگیریم؟

فن دفاع در دعاوی بانکی توسط وکیل متخصص امور بانکی 

وکیل متخصص در دعاوی بانکی کسی است که از قوانین و بخش نامه ها و دستور العمل های بانک مرکزی که جزء قوانین امری است و خلاف آنرا نمیتوان انجام داد آشنایی دارد و می تواند کسی را که بدهکار بانکی شناخته شده و به ناحق از وی مالی دریافت شده یا در حال دریافت می باشند را بگیرد و با انتخاب دفاع درست یا دعوای قانونی با اسناد محکمه پسند، بدهکار یا ضامنی را که به ناحق محکوم به پرداخت وجهی بیشتر از استحقاق بانک شده نجات بدهد.

وکیل دعاوی بانکی با آگاهی از قوانین، اقدام به استراتژی درست و منطقی نموده و عنوان دعوایی که باید مطرح شود را میداند به عنوان مثال شخصی به عنوان بدهکار یا ضامن در مقابل بانک می باشد اما ورشکست شده و نمیتواند بدهی بانک را به طور کامل بپردازد. لیکن راه را نمی داند که باید ابتدا دادخواست ورشکستگی بدهد و در صورت اثبات ورشکستگی، این حکم چه کمکی به کم شدن بدهی وی دارد و چطور میتواند بدهی خود را کاهش دهد و اجرائیه ای که صادر شده باطل نماید.

 

نمونه ای از لایحه دفاعیه مطالبه وجه:

نمونه ای از لایحه دفاعیه مطالبه وجه
نمونه ای از لایحه دفاعیه مطالبه وجه

در خیلی از موارد کسی فوت شده و ورثه آنها نمیدانند میتوانند به عملیات اجرا در اداره ثبت اعتراض کنند چراکه اجرائیه به فردی که مثلا فوت شده اما بدهکار اصلی بوده ابلاغ شده و بانک هم نمی داند که بدهکار یا ضامن به رحمت خدا رفته و اجرائیه را به وی ابلاغ مینماید. درحالیکه وراث میتوانند به این امر اعتراض و نحوه ابلاغ را زیر سوال ببرند. یا کارشناسی در زمان بیشتر از شش ماه گذشته صادر شده و مالی را که قرار است به مزایده گذاشته شود ارزیابی نموده اند و بدون آگاهی از حق و حقوق خود فقط از بانک درخواست تاخیر در عملیات مزایده را مینماید. در حالیکه اگر به حقوق خود آشنا باشد می داند که چطور میتواند جلوی مزایده را بگیرد و مانع برگزاری آن شود.

جستجوهای مرتبط

نمونه قرارداد بانکی

قراردادهای بانکی
وکیل بانکی چیست
وکیل بانکی دکتر مهری
ابطال قرارداد بانکی
نمونه دادخواست بانک علیه وام گیرنده
ماهیت حقوقی قراردادهای بانکی

دعاوی ملکی و قراردادها

وکیل متخصص امور بانکی در تهران

(فن دفاع در دعاوی بانکی| وکیل امور بانکی در تهران )

فن دفاع در دعاوی بانکی، خیلی از موارد در دادگاه به توسط بانک اقدام به مطالبه طلب شده و در حالیکه مبلغ مورد مطالبه بانک از بدهکار و یا ضامن بیشتر از طلب واقعی بانک می باشد. مثلا نرخ سود قانونی بیشتر از حد مصوبه بانک مرکزی تعیین شده یا قرارداد مشارکتی بین بانک و دریافت کننده وام منعقد شده در حالیکه مشارکت تحقق پیدا نکرده و در زمان سررسید وام، بانک اقدام به ایجاد یک قرارداد جدید مشارکت دیگر نموده و مبلغی را بابت بدهی قبلی کسر کرده و وام قبلی را تسویه کرده و بدهکار و ضامن را بدهکار قرارداد جدید نموده است. و هزاران مثال دیگر در این زمینه.

سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
وکیل بانکی متخصص در دعاوی علیه بانکها

میتوانیم با آگاهی از قوانین و حقوق خود جلوی از دست رفتن سرمایه خود را بگیریم.

ما در این مقاله به مباحث مربوط به فن دفاع در دعاوی بانکی پرداختیم چنانچه در این ضمینه درخواست مشاوره با وکیل متخصص امور بانکی در تهران را دارید با شماره های مندرج در سایت تماس تماس حاصل فرمایید تا با وکلا موسسه حقوقی عدالت نو (وکیل دعاوی بانکی ) تا بهترین مشاوره و راهنمایی را دریافت نمایید.

نمونه متن دادخواست مطالبه وجه چک:

در ابتدای هر طرح دعوا باید دادخواستی در مورد موضوع تنظیم شود تا در دادگاه به آن رسیدگی شود.

درخواست کتبی که در اوراق مشخصی تنظیم تا در دادگاه به آن رسیدگی و حق به حق دار برسد را دادخواست گویند. برگه دادخواست به صورت چاپی است، دارای ستون های خواهان، خوانده، خواسته، ستون دلایل و ضمیمه ها، و قسمتی برای تشریح دعوی در نظر گرفته شده است.

خوانده:

مشخصات دقیق صادر کننده چک

وکیل:

در صورت داشتن وکیل جهت رسیدگی دقیق به مطالبه چک، مشخصات وی با دقت نوشته شود

خواسته:

مطالبه وجه چک ………………… بانک………………. به تاریخ سر رسید ……………… به مبلغ …………ریال معادل …………….تومان

درخواست مطالبه خسارت تاخیر در تادیه از تاریخ سر رسید لغایت اجرای حکم

مطالبه هزینه دادرسی و حق الوکاله وکیل

شرح دادخواست:………………

 

مقالات پیشنهادی :

برگزاری مزایده | نحوه برگزاری برای ملک در رهن بانک توسط بانک ها

حق جانشینی چیست؟ | آیین نامه تسهیلات بانکی | عدم پرداخت تسهیلات بانکی

چک بهتر است یا سفته | تفاوت سفته و چک | سوء استفاده از چک

حق جانشینی چیست؟ | آیین نامه تسهیلات بانکی | عدم پرداخت تسهیلات بانکی

نکات کلیدی خدمات حقوق مالی

سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
وکیل دعاوی بانکی |عدالت نو

عدالت نو | فن دفاع در دعاوی بانکی

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات موسسه حقوقی عدالت نو

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x