موسسه حقوقی عدالت نو
حمید رضا کاکاوند
حمید رضا کاکاوند

حمید رضا کاکاوند وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز 1)هجده سال سابقه وکالت2) ده سال انجام امور تخصصی وکالت بانک صادرات و تخصص در دعاوی مربوط به امور بانکی و موسسات مالی و اعتباری3) کارشناسی ارشد حقوق بین الملل دانشگاه شهید بهشتی4)انجام دعاوی

ادامه

دسته بندی مطالب

مشاوره حقوقی
مشاوره حقوقی

شکایت از بانک

شکایت از بانک
فهرست مطالب

شکایت از بانک (مزایده)

شکایت از بانک، بانک‌ها در رابطه با اعطای تسهیلات برای تضمین بازگشت سرمایه، اسنادی را به عنوان وثیقه میگیرند. مثل سند رهنی، چک، سفته و…
فرض کنید، در قبال وامی که دریافت کردیم، ملکی را در رهن بانک گذاشتیم و به هردلیلی نتوانستیم اقساط وام را سر موعد پرداخت کنیم، در این صورت بانک اخطار می‌دهد.
اخطار نوبت اول، اخطار نوبت دوم و وقتی توجهی نشود، بانک اقدام به صدور اجرائیه و متعاقبا درخواست مزایده ملک را به اداره ثبت تقدیم می کند، در زمان مزایده همیشه به این شکل نیست که شخص ثالثی اقدام به خرید ملک نماید، در اکثر مواقع خود بانک اقدام به خرید ملک مورد مزایده می نماید.

 

 مقالات پیشنهادی : 
وکیل دعاوی بانکی
وکیل دعاوی بانکی

شکایت از بانک صادرات

شکایت از بانک ملت به بانک مرکزی
پیگیری شکایت بانک ملی
شکایت از بانک مهر ایران

متن شکایت از بانک

شکایت از بانک، بانک در اکثر مواقع شرکت‌هایی دارد که با آن‌ها همکاری می‌کند، در حراجی عمومی ملک را به نفر بعدی می‌فروشد، نفر بعدی به نفر بعدتر و خیلی مواقع به سه یا چهار دست بعدتر نیز انتقال پیدا می‌کند، اما ما با توسل به هر سند و مدرکی که داریم، می‌خواهیم از بانک شکایت بکنیم، مثلا مبلغ بدهی اعلامی توسط بانک بالا بوده و یا شرایط وام طوری بوده که آن میزان نباید پرداخت می‌کردیم اما محکوم شدیم به پرداخت وجه مازاد، اما نمی‌دانیم از چه کسی شکایت بکنیم؟!

سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
تفاوت اعسار با ورشکستگی

متن شکایت از بانک

تصور ما این است که طرف ما فقط بانک هست و این دادخواستی که می‌خواهیم تنظیم کنیم فقط بانک را طرف دعوا قرار داده درحالی که این اشتباه است.
اگر بانک سند انتقال اجرایی رو به نام خودش کرده باشه ولی بعدش انتقال به کسی دیگر نداده باشد، در آن صورت فقط بانک طرف دعواست ولی اگر بانک بعد از اینکه در مزایده برنده شد، سند به نام خودش دریافت کرد و به شخص بعدی فروخت آن شخص بعدی هم خوانده بعدی شما قرار می‌گیرد. اگر پنج دست چرخیده باشد، تمام خریدار‌های بعدی که از بانک دریافت کرده‌اند، همه به عنوان خوانده دعوا قرار می‌گیرند، اگر این اقدام انجام نشه، منجربه قرار رد دعوای شما می‌شود.

شکایت از بانک

پس حواسمان باشد به‌غیر از بانک ایادی بعدی(خریداران بعدی) هم خوانده دعوی قرار بگیرند.
اگر در ابتدا در دادخواست آورده باشیم، مشکلی ندارد.
اما اگر نیاورده باشیم و بعدا متوجه شده باشیم در غالب دادخواست جلب ثالث خریداران بعدی هم باید دعوت شوند.

عدالت نو |شکایت از بانک

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات موسسه حقوقی عدالت نو

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x