موسسه حقوقی عدالت نو
حمید رضا کاکاوند
حمید رضا کاکاوند

حمید رضا کاکاوند وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز 1)هجده سال سابقه وکالت2) ده سال انجام امور تخصصی وکالت بانک صادرات و تخصص در دعاوی مربوط به امور بانکی و موسسات مالی و اعتباری3) کارشناسی ارشد حقوق بین الملل دانشگاه شهید بهشتی4)انجام دعاوی

ادامه

دسته بندی مطالب

مشاوره حقوقی
مشاوره حقوقی

وکلای دعاوی پولی و بانکی

وکلای دعاوی پولی و بانکی
فهرست مطالب

وکلای دعاوی پولی و بانکی

وکلای دعاوی پولی و بانک، دعاوی بانکی به دلیل وجود پیچیدگی های حقوقی و بانکی معمولا اکثر اوقات رای صادر شده به نفع بانک خواهد شد و فرد بایستی خسارت زیادی را بابت این موضوع پرداخت نماید. پس با این وجود بیش از پیش لزوم حضور وکیل بانکی قابل درک است. عدم اطلاع اشخاص حقیقی و حقوقی از آیین نامه ها و مصوب های گوناگون بانکی که به طور مداوم از بانک مرکزی و شورای عالی پول و اعتبار صادر و ابلاغ می شوند دلیل کافی برای ارائه پرونده حقوقی بانکی به وکیل متخصص یا وکیل بانکی است.

دعاوی که در مراجع بر علیه بانک و یا بر علیه مشتری بانک اقامه می شوند ناشی از عدم اطلاع افراد به آیین نامه ها و مصوبه های بانکی و عدم اطلاع از رویه بانکی و دستورالعمل های مربوط به بانک است. همچنین برخی از دعاوی که مشتریان بانک در دادگاه های حقوقی اقامه خواهند کرد به جهات مختلفی است که قرارداد های بانکی یک طرفه و یا دریافت خسارت و جرایم دیرکرد که خارج از حد معمول است، از دلایل  بروز دعوای بانکی و از نمونه های آن خواهد بود. برخی از بانک ها نیز روابط حقوقی و قراردادی بانک را برای مشتری شفاف سازی نخواهند کرد و برخی از موسسات و تعاونی های اعتباری که خود را موظف به رعایت مقررات بانکی نمی دانند و برخی از حقوق مربوط به مشتریان را رعایت نخواهند کرد در نتیجه موجب بروز برخی اختلافاتی خواهد شد که منجر به اقامه دعوا می شود.

عمده ترین مسائل و دعاوی مطرح شده مربوط به قرارداد های فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک، قرارداد مشارکت های مدنی و قرارداد های تسهیلات مضاربه و اخذ تسهیلات در قبال وثیقه ملکی است. شروط بانکی و تحمیلی بر مشتریان به گونه ای است که در آخر مشتریان بانک از عهده پرداخت اصل تسهیلات بر نمی آیند زیرا سود و بهره های نامتعارف تعیین شده از سوی بانک گاهی کمرشکن خواهد بود و وثیقه مشتریان بانک بنابر مقررات به نفع بانک ضبط و مصادره خواهد شد.

در مرحله ضبط وثیقه بانکی نیز دعاوی در دادگاه شکل خواهد گرفت که مشتری یا خواهان مدعی است در امور اجرای ثبت و ضبط اشکالاتی وجود دارد. عدم ابلاغ نظریه کارشناس و نظریه نامعقول کارشناس و یا در خصوص تشریفات مزایده از جمله دعاوی قابل طرح از سوی مشتریان بوده است.

وکلای دعاوی پولی و بانکی موسسه حقوقی عدالت نو

وکیل بانکی به شخصی اطلاق می شود که دانش آموخته حقوق و دارای عنوان پایه یک دادگستری باشد و مسلط به امور حقوقی مربوط به بانک و تمامی جهات حقوقی آن است. وکیل بانکی فردی است که در صورت بروز دعوای بین بانک و مشتریان در هر موردی قادر به دفاع از موکل خود خواهد بود. وکیل متخصص بانکی وکیل مجرب و متعهدی است که همواره اطلاعات خود را آپدیت کرده و با عملیات های بانکی و مقررات و قواعد بانکی آشنایی داشته و همواره قبل از عقد هر قراردادی لازم است تا با وی مشورت شود. وکیل بانکی مسلط به همه امور حقوقی بانکی و مسلط به قرارداد های بانکی است. مسئله ای که بیشترین آمار دعاوی بانکی را به خود اختصاص داده است همین مسئله قرارداد های بانکی و شرایط و شروط آن است. به نظر می رسد مشورت با وکیل بانکی قبل از هر اقدام بانکی و قبل از درخواست تسهیلات بانکی بسیار مهم است و از بروز اختلافات و دعاوی های بسیاری و همچنین از ضایع شدن حقوق افراد پیشگیری خواهد کرد.

سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
وکیل دعاوی مالیاتی

وکلای دعاوی پولی و بانکی و وظایف آنها

وکیل  متخصص بانکی با تخصصی که در زمینه کاری خودش دارد به همه این امور و مقررات پیچیده مسلط بوده و این توانایی را دارد که مدافع حقوق اشخاص و تجار از بانک در مراجع قضایی باشد. دشوارتر شدن قواعد بانکی و شرایط آن‌ها، عدم آشنایی کامل افراد با قوانین شکل گرفته شده و به موجب آن در نظر گرفتن خسارت‌ها و غرامت‌های سنگین، از مسائلی است که مسئولیت و وظیفه وکیل بانکی را محرز می‌کند.

به طور معمول رسیدگی به پرونده‌های موکلان در بانک‌ها، در جهت اخذ تسیهلات مابه‌ازای سند ملکی بوده است که از جمله شامل خطاهای محاسباتی در تعیین مبلغ جریمه‌ها برای دیرکردهای (تاخیر تادیه) بانکی است. دعاوی برای باطل کردن انواع ضمایم قراردادی، ارائه سند معتبر برای رسیدگی برای تصفیه وام‌ها، مبادلات ارزی و انواع دعاوی مربوط به مزایده‌ها و… است.

با توجه به ماده ۲۳ قانون برای بهتر شدن استمرار شرایط کار و بار افراد جامعه، بانک مرکزی موظف شده است که در جهت کسب رضایت و رعایت انصاف در وکالتنامه‌های بانکی و ارائه فرم‌های مشابه برای انجام کارهای بانکی، مسئول بانک برای این تسهیلات موظف است که به وام‌گیرندگان یا ضمانت‌کننده‌های آن‌ها یک نمونه از قراردادهای منعقد شده را عرضه کند. توجه کنید در صورتی که بانک از دادن چنین فرمی ممانعت به عمل آورد، می‌توان با بانک مربوطه برخورد کرد.

  • دعاوی مرتبط با اختلاف در محاسبه سود و جریمه و وجه التزام بین بانک‌ها و اشخاص
  •  دعاوی مرتبط با موسسات اعتباری
  •  دعاوی مرتبط با موسساتی که بدون مجوز بانک مرکزی تشکیل شده اند
  • دعاوی مرتبط با قرارداد‌های مشارکتی از جمله: مشارکت مدنی و مضاربه و…
  • دعاوی مرتبط با سایر قراردادهای بانکی همچون فروش اقساطی
  • دعاوی مرتبط با قراردادهایی که تمدید یا تجدید شده است
  • دعاوی قراردادهایی که تبدیل به انواع دیگر قراردادها شده‌اند
  • دعاوی مربوط به ضمانت نامه‌های بانکی
  • دعاوی مربوط به اعتبارات اسنادی
  •  دعاوی ابطال محاسبات بانکی
  • دعاوی ابطال اجرائیه‌های ثبتی
  • دعاوی ابطال قراردادهای بانکی
  • دعاوی ابطال قراردادهای رهنی

دعاوی بانکی چند دسته است؟

  • تقاضا برای درخواست وجه نقد، صدور دسته چک، سفته و براتی که بانک برای افراد یا موسسه‌ها طرح می‌کند.
  • درخواست ضمانت برای اینکه بانک به مسئولیت‌های خود عمل کند، در برابر افراد حقیقی و مطرح کردن دادخواست برای افراد، مبنی بر درخواست سند رهن که جهت اخذ وام که در گرو بانک است.
  • تقاضای دریافت حکم اجرایی برای اسناد رهنی که افراد برای ضمانت اخذ وام‌های بانکی گرو گذاشته‌اند.
  • عرضه مطالبه برای به فروش گذاشتن ملکی که به عنوان وثیقه درگرو بانک است؛ برای جذب خریدار.
  • تقاضای منتقل کردن امورات اجرایی توسط عملیات ثبت برای بانکی که از شخص طلب دارد.
  • ارائه دعوی بانک برای افراد گوناگون برای وارد کردن دعوی ثالث (شخصی جدای از دو سمت دعوا) یا دعوی که متقابل است.
  • معترض شدن شخص ثالث به نظر صورت گرفته در مورد ملک رهن بانک در محاکم حقوقی و کیفری.
  • طرح دعوی به ضمانت‌های انجام شده و یا ارزش‌های اسنادی.
  • در اموراتی که تاخیر تادیه صورت گرفته باشد، از سمت وام گیرنده یا کسانی که تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند تا بانک قادر باشد به مالکیت درباره ملک ضمانت شده بپردازد.
  • ضمانت کننده هر چند که طرف سود برده از دریافت تسهیلات نبوده ولی چون ضامن شده است، در برابر تسهیلات صورت گرفته مسئول است. این شخص می‌تواند درباره سود اضافه انجام گرفته و تصویب شده بانک مرکزی در نظرات آن‌ها به شماره ۷۹۴ در تاریخ ۲۱/۵/۹۹ دیوان عالی کشور تقاضای رد سود اضافه کند و با توجه به تاییدهای آن و باز پس‌گیری اضافات کسب شده از خودش را اعلام کند.
سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
دریافت مهریه در نکاح | آیا می دانید شرط دریافت مهریه در فسخ نکاح به نزدیکی زوجین ارتباط دارد؟

دیگر دعاوی قابل طرح در احقاق حقوق بانکی

  • فسخ قرارداد اجاره به شرط مالکیت
  • فسخ قرارداد برای فروش به صورت قسط‌ بندی شده
  • فسخ قرارداد برای مشارکت مدنی
  • فسخ قرارداد معامله مشترک شکل گرفته
  • همچنین فسخ شروط ضمن عقد در قراردادهای بانکی

بهترین وکلا بانکی در تهران

بهترین وکیل بانکی، وکیلی است که قراردادی اصولی و قانونی و متناسب با منافع موکل تنظیم نماید که البته لازم است تا بر اساس آیین نامه ها و مقررات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار باشد. انعقاد قرارداد های عالی در زمینه مد نظر و در صورت لزوم دفاع از موکل به شیوه اصولی از ویژگی های بهترین وکیل بانکی است. بهترین وکیل بانکی فردی است که قرارداد های زیادی را در زمینه بانکی تنظیم کرده باشد و در دعاوی مختلف بانکی حضور پیدا کرده باشد. قوانین بانکی پیچیده و مقررات گسترده می باشد لازمه بهترین شدن در زمینه و حوزه حقوقی بانکی این است که وکیل متخصص به صورت مداوم اطلاعات خود را به روز نماید و از مصوبه های جدید بانک مرکزی همواره مطلع باشد. پس امور بانکی ورسیدگی به این امور و حل اختلافات و مشکلات و دعاوی بانکی، وکیل متخصصی را می طلبد که برای حل و فصل مشکلات و مسائل بانکی به شیوه تخصصی حضور به عمل آورد. معیار بهترین وکیل بانکی رزومه و سابقه کاری وی و سطح اطلاعات و مهارت وی در طی نمودن مراحل رسیدگی است پس با این وجود چنانچه افراد خواستار حضور بهترین وکیل بانکی در دعاوی بانکی باشند بایستی به این پارامتر ها توجه داشته باشند و آن را ملاک انتخاب قرار دهند.

لیست بهترین وکلای بانکی تهران
لیست بهترین وکلای بانکی تهران

لیست بهترین وکلای بانکی | موسسه حقوقی عدالت نو 

حمید رضا کاکاوند

وکیل پایه یک دادگستری

حمید رضا کاکاوند
حمید رضا کاکاوند

حمید رضا کاکاوند وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز ۱)هجده سال سابقه وکالت ۲) ده سال انجام امور تخصصی وکالت بانک صادرات و تخصص در دعاوی مربوط به امور بانکی و موسسات مالی و اعتباری ۳) کارشناسی ارشد حقوق بین الملل دانشگاه شهید بهشتی ۴)انجام دعاوی حقوقی به صورت گروهی در کلیه زمینه های حقوقی ، ثبتی ، کیفری ،خانوادگی ،ثبت احوال ،ثبت اسناد ، بیمه های کارگر و کارفرما ، اعم از خدمات درمانی و تامین اجتماعی و….

محمد امین نجفی

وکیل پایه یک دادگستری

محمد امین نجفی وکیل پایه یک دادگستری
محمد امین نجفی وکیل پایه یک دادگستری

 

محمد مومن زاده

عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

محمد مومن زاده عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
محمد مومن زاده عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
عضو کانون وکلای دادگستری مرکز کارشناس ارشد جزا و جرمشناسی حوزه فعالیت: وکالت در دادگاه انقلاب ،مواد مخدر،اصل ۴۹ قانون اساسی،دعاوی کیفری (کلاهبرداری،انتقال مال غیر،صدور چک بلا محل،.خیانت در امانت،سرقت،ضرب و جرح و …)

غزاله رحیمی فراهانی

وکیل پایه یک دادگستری

غزاله رحیمی فراهانی وکیل پایه یک دادگستری
غزاله رحیمی فراهانی وکیل پایه یک دادگستری

 

وکیل پایه یک دادگستری تحصیلات: کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانشگاه علوم و تحقیقات گیلان – ۱۳۹۳ کارشناسی حقوق قضایی دانشگاه آزاد ورامین – پیشوا ۱۳۸۷ سوابق شغلی: عضو کانون وکلای دادگستری از سال ۹۰ تا کنون – سابقه وکالت در دعاوی حقوقی و کیفری با موضوعات ارث ، ملکی ، جرایم پزشکی و ….. ، همکاری با موسسات حقوقی. – همکاری با بانک اقتصاد نوین به عنوان وکیل . توانایی و مهارت حرفه ای: – مسلط به زبان انگلیسی – آشنایی با زبان فرانسه در حد پایه – آشنایی به داوری اتاق تعاون و شیوه حل و فصل اختلافات در این مرجع

آتوسا جلیلی

وکیل پایه یک دادگستری

آتوسا جلیلی وکیل پایه یک دادگستری
آتوسا جلیلی
وکیل پایه یک دادگستری
وکیل پایه یک دادگستری، عضو کانون وکلای دادگستری مرکز. فارغ التحصیل از دانشگاه دولتی اصفهان.دارای پنج سال سابقه ی وکالت (وکالت در بیش از ۱۳۰ پرونده) مترجم متون حقوقی به زبان انگلیسی

سيد سپهر ميرحسيني

متخصص امور حقوقی

سيد سپهر ميرحسيني متخصص امور حقوقی
سيد سپهر ميرحسيني
متخصص امور حقوقی، لیست بهترین وکلای بانکی تهران

وثیقه بانک

یکی از دعاوی که در دادگاه ها مطرح می شود مربوط به وثیقه های بانکی است. همچنین یکی از سوالات رایج از وکیل بانکی در رابطه با نحوه تعیین وثیقه در بانک برای اعطای تسهیلات است.

سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
11 نکته طلایی حقوقی قراردادهای بانکی(قسمت 2)

دریافت وثیقه یکی از روش های رایج بانک ها در قرارداد های بانکی می باشد. دریافت وثیقه به دلیل اطمینان بانک از باز پس دادن تسهیلات و سود آن می باشد. وثیقه های مورد قبول بانک در قرارداد های بانکی شامل: اموال منقول مانند سپرده ها یا ضمانت نامه های بانکی یا اوراق مشارکت و سهام پذیرفته شده در بورس است. اموال غیر منقول نیز به عنوان وثیقه مورد قبول واقع خواهد شد مانند املاک مسکونی و تجاری و اداری و همچنین اسناد تجاری مانند چک و سفته و برات می باشد. البته گاهی قرارداد های پیش فروش ملک و آپارتمان به عنوان وثیقه در دادگاه مورد پذیرش قرار می گیرند که از سوی وام گیرنده و یا شخص ثالث مورد قبول است.

یکی از مهم ترین نکات در رابطه با وثیقه توثیق مازاد بر ارزش ملک در رهن بانک ها می باشد. به این معنی که چنانچه ملکی که در رهن بانکی قرار دارد و ارزش ملک از وام یا تسهیلات بانکی و سود آن بیشتر باشد و همزمان شخص در بانکی دیگر اقدام به دریافت وام نماید، مازاد ارزش ملک به عنوان وثیقه مورد پذیرش قرار خواهد گرفت. البته لازم به ذکر است که موافقت با رهن مازاد ارزش وثیقه به سود بانک های دیگر و رضایت بانکی که ملک در رهن وی است و مشروط به تسهیلاتی که بدهی معوق نداشته باشد مورد پذیرش یا رد قرار می گیرد.

دریافت مشاوره گروه وکلا بانکی موسسه حقوقی عدالت نو 

 دریافت مشاوره قبل از امضای قرارداد های بانکی لازم است و از بسیاری موارد پیشگیری خواهد کرد. برای دریافت مشاوره به صورت تلفنی و اینترنتی یا آنلاین لازم است تا به سایت های مختص به این امر مراجعه کرد اما توصیه می شود حضوری با قرارداد بانکی در دفتر وکیل مشاور حضور به عمل آورد زیرا امور بانکی لازمه دقت و ارائه مشاوره ای کامل است که در جلسه حضوری مهیا خواهد شد. همچنین در صورت بروز دعاوی و یا الزام به اقامه دعوا و طرح شکایت برای تنظیم شکایت نامه و یا تنظیم دادخواست لازم است تا با وکیل متخصص و مجرب مشاوره حضوری داشت. مشاوره برای افرادی که توانایی پرداخت حق الوکاله را ندارند گزینه مناسب خواهد بود و در صورتی که مسئله مطرح شده مهم و دارای مبلغ زیادی باشد حتما حضور و وکالت وکیل بانکی لازم و ضروری است.

جمع بندی وکلای دعاوی پولی و بانکی

وکلای دعاوی پولی و بانکی،  متخصص که همواره در حوزه بانکی و دعاوی و امورات مربوط به آن فعالیت می کند و بر مقررات و ضوابط تسلط دارد. با افزایش فعالیت های بانکی و گسترش اعطای تسهیلات و وام های هنگفت بانکی به تاجران و صنعتگران و بخش های تولیدی برای رونق کسب و کار همواره شاهد افزایش دعاوی مربوط بانکی بوده ایم. بسیاری از افراد مذکور با دریافت تسهیلات و وام های بانکی در کار خود موفق شده اند و قسط های بانکی را با سود تعیین شده به بانک بازپرداخت کرده اند و هیچ مشکلی از این بابت وجود نداشته است. اما گاهی شاهد طرح و اقامه دعاوی شده ایم که مربوط به امور بانکی بوده و اشخاص بر علیه بانک یا موسسات اعتباری اقدام به طرح شکایت نموده اند.

 

موسسه حقوقی عدالت نو | وکلای دعاوی پولی و بانکی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات موسسه حقوقی عدالت نو

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x