موسسه حقوقی عدالت نو
حمید رضا کاکاوند
حمید رضا کاکاوند

حمید رضا کاکاوند وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز 1)هجده سال سابقه وکالت2) ده سال انجام امور تخصصی وکالت بانک صادرات و تخصص در دعاوی مربوط به امور بانکی و موسسات مالی و اعتباری3) کارشناسی ارشد حقوق بین الملل دانشگاه شهید بهشتی4)انجام دعاوی

ادامه

دسته بندی مطالب

مشاوره حقوقی
مشاوره حقوقی

لیست بهترین وکلای بانکی

لیست بهترین وکلای بانکی
فهرست مطالب

لیست بهترین وکلای بانکی

لیست بهترین وکلای وکیل بانکی ایران، با توجه به اینکه امروزه افراد به وفور از انواع تسهیلات و ضمانت نامه های بانکی، اعتبارات اسنادی و وام های مختلف استفاده می نمایند و در ازای تضمین بازپرداخت این تسهیلات ، املاک خود را در رهن بانک ها قرار می دهند، یکی از شایع ترین عقودی که بانک ها با مشتریان خود منعقد می نمایند عقد رهن می باشد. اشخاص ثالث نیز می توانند املاک خود را در ازای بدهی شخص دیگر، در رهن گذارند.

از طرفی با توجه به کثرت درخواست های دریافت وام و عدم تعادل در عرضه و تقاضا ، در نتیجه کمبود منابع لازم، بانک ها شروط بسیار زیاد و محدود کننده ای که عموما به صورت یکطرفه تنظیم گردیده، به مشتریان خود تحمیل می نمایند و ضمانت اجراها و جرایم دیر کرد متعدد و سنگینی را در نظر می گیرند که در صورت عدم بازپرداخت تسهیلات یا تاخیر در آن بر عهده مشتریان قرار گرفته و بانک ها طی تشریفات ثبتی، حق خواهند داشت املاک در رهن را به فروش رسانده و مطالبات خود به همراه کلیه اضافات را از وجوه حاصل از فروش املاک و یا با تملک همان املاک وصول نمایند.

در پاره ای از موارد ، با توجه به اشتباهاتی که در محاسبه مبالغ دیرکرد، سود و سایر هزینه ها رخ می دهد و نیز تخلفات احتمالی که طی تشریفات مزایده روی می دهد، حقوق افراد به شدت در معرض تضییع قرار گرفته و لازم است که از حضور و مشاوره افراد آگاه و خبرگان ثبتی بهره مند گردند.

در این رابطه چنانچه اجراییه به اشتباه و با مبانی ناصحیح صادر شده باشد می توان اجرائیه های مزبور را ابطال نمود و نیز دستور موقت مبنی بر توقف عملیات اجرائی را از دادگاه درخواست کرد، حتی اگر عملیات اجرایی به پایان رسیده و املاک به فروش رفته باشد می توان در صورت وجود شرایط قانونی، مزایده برگزار شده را ابطال کرد.

لیست بهترین وکلای بانکی | موسسه حقوقی عدالت نو 

حمید رضا کاکاوند

وکیل پایه یک دادگستری

حمید رضا کاکاوند
حمید رضا کاکاوند

حمید رضا کاکاوند وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز ۱)هجده سال سابقه وکالت ۲) ده سال انجام امور تخصصی وکالت بانک صادرات و تخصص در دعاوی مربوط به امور بانکی و موسسات مالی و اعتباری ۳) کارشناسی ارشد حقوق بین الملل دانشگاه شهید بهشتی ۴)انجام دعاوی حقوقی به صورت گروهی در کلیه زمینه های حقوقی ، ثبتی ، کیفری ،خانوادگی ،ثبت احوال ،ثبت اسناد ، بیمه های کارگر و کارفرما ، اعم از خدمات درمانی و تامین اجتماعی و….

محمد امین نجفی

وکیل پایه یک دادگستری

محمد امین نجفی وکیل پایه یک دادگستری
محمد امین نجفی وکیل پایه یک دادگستری

 

محمد مومن زاده

عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

محمد مومن زاده عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
محمد مومن زاده عضو کانون وکلای دادگستری مرکز
عضو کانون وکلای دادگستری مرکز کارشناس ارشد جزا و جرمشناسی حوزه فعالیت: وکالت در دادگاه انقلاب ،مواد مخدر،اصل ۴۹ قانون اساسی،دعاوی کیفری (کلاهبرداری،انتقال مال غیر،صدور چک بلا محل،.خیانت در امانت،سرقت،ضرب و جرح و …)

غزاله رحیمی فراهانی

وکیل پایه یک دادگستری

غزاله رحیمی فراهانی وکیل پایه یک دادگستری
غزاله رحیمی فراهانی وکیل پایه یک دادگستری

 

وکیل پایه یک دادگستری تحصیلات: کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانشگاه علوم و تحقیقات گیلان – ۱۳۹۳ کارشناسی حقوق قضایی دانشگاه آزاد ورامین – پیشوا ۱۳۸۷ سوابق شغلی: عضو کانون وکلای دادگستری از سال ۹۰ تا کنون – سابقه وکالت در دعاوی حقوقی و کیفری با موضوعات ارث ، ملکی ، جرایم پزشکی و ….. ، همکاری با موسسات حقوقی. – همکاری با بانک اقتصاد نوین به عنوان وکیل . توانایی و مهارت حرفه ای: – مسلط به زبان انگلیسی – آشنایی با زبان فرانسه در حد پایه – آشنایی به داوری اتاق تعاون و شیوه حل و فصل اختلافات در این مرجع

آتوسا جلیلی

وکیل پایه یک دادگستری

آتوسا جلیلی وکیل پایه یک دادگستری
آتوسا جلیلی
وکیل پایه یک دادگستری
وکیل پایه یک دادگستری، عضو کانون وکلای دادگستری مرکز. فارغ التحصیل از دانشگاه دولتی اصفهان.دارای پنج سال سابقه ی وکالت (وکالت در بیش از ۱۳۰ پرونده) مترجم متون حقوقی به زبان انگلیسی

سيد سپهر ميرحسيني

متخصص امور حقوقی

سيد سپهر ميرحسيني متخصص امور حقوقی
سيد سپهر ميرحسيني
متخصص امور حقوقی، لیست بهترین وکلای بانکی تهران

وکیل بانکی کیست؟

وکیل بانکی کسی است که به تمام انواع دعاوی بانکی مسلط بوده و تجربه کافی برای دفاع از پرونده های قضایی مروبطه را در محاکم قضایی دارد. فراموش نکنید که دعاوی بانکی از تخصصی ترین دعاوی قضایی بوده و وکیل بانکی می بایست تخصص ویژه در این حوزه داشته باشد.

سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
طلاق از جانب زوجه | چگونگی و شرایط در خواست طلاق

یکی از ویژگی های وکیل انتخابی این است که وی می بایست اطلاعات کاملی در خصوص قوانین و آیین نامه های بانکی و سیاست های نظارتی بانک مرکزی داشته باشد.

دعاوی مطرح شده علیه مشتری توسط بانک​

وکیل بانکی بیان می‌دارد که بانک نیز می‌تواند نسبت به مشتری خود دعاوی را مطرح نماید که آن‌ها را به شما مطرح می‌نماییم.

  • دعوای مطالبه وجه نقد

در این خصوص گاهی این مورد مطرح می‌گردد که شخصی که برای گرفتن تسهیلاتی نظیر وام  از بانک اقدام کرده است به‌عنوان تضمین در نزد بانک اسناد تجاری گذاشته است که این اسناد تجاری شامل سند، سفته و برات می‌شوند و هرگاه شخص نتواند وام خود را به‌موقع پرداخت  نماید بانک از محل این تضمین به‌عنوان راهی برای رسیدن به حقوق خود استفاده می‌نماید و دعوای مطالبه وجه نقد تسهیلاتی که به وام‌گیرنده  داده است که ممکن شخص حقیقی و یا حقوقی یعنی شرکت‌ها باشد  را مطرح می‌نماید.

  • دعوای مطالبه گرفتن وجه ناشی از وثیقه ملکی

زمانی که شخص  از بانک درخواست وام می‌نماید در مقابل وام دریافتی از طرف بانک ملزم به قراردادن وثیقه‌ای که معمولاً ملک است می‌شود  و مادامی که شخص وام‌گیرنده اقساط خود را به طور کامل  و به دور از هر مشکلی پرداخت نماید بانک اجازه این که از محل وثیقه وجه خود را دریافت نماید را به هیچ وجه ندارد؛ اما اگر زمانی پیش بیاید که شخص وام‌گیرنده به‌موقع  و در زمان مشخص وام خود را پرداخت نکند در اینجا بانک می‌تواند برای گرفتن  وجه موردنظر دعوایی بر علیه وام گیرنده مطرح نماید.

به این صورت که بانک بر علیه شخص وام گیرنده و کسی که ضامن او شده است از طریق اجرای  ثبت درخواست صدور اجرایی درخواست توقیف ملک مورد وثیقه را می‌نماید و بعد از درخواست صدور اجرائیه درخواست می‌دهد که به شخص مقابل اخطار داده شود تا بدهی خود را پرداخت نماید و اگر شخص بدهی را پرداخت نکرد آن‌گاه مال مورد وثیقه توقیف شده  را به مزایده می‌گذارد.لیست بهترین وکلای وکیل بانکی ایران

سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
اصطلاحات مهم و کاربردی بانکی
لیست بهترین وکلای وکیل بانکی ایران
لیست بهترین وکلای بانکی

مقالات پیشنهادی :

اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی

آیین نامه جدید لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری

بهترین ویژگی‌های وکیل بانکی

بهترین وکیل دعاوی بانکی در تهران

وکیل دعاوی بانکی |عدالت نو

وکیل بانک

وظایف وکیل بانکی چیست؟

استفاده از وکیل بانکی بهترین گزینه برای حل مشکلات دعاوی بانکی است. در دنیای کنونی افزایش دعاوی مربوط به امور بانکی سبب پررنگ شدن نقش وکیل متخصص امور بانکی در پرونده های مربوطه شده است. قوانین و مقررات بانکی پیچیده می باشد و برای به نتیجه رسیدن در دعاوی بانکی در مراجع قضایی استفاده از وکیل متخصص امور بانکی که به تمام قوانین ومقررات پولی، بانکی تسلط داشته باشد امری ضروری است. نقش وکیل بانکی، امروزه  دردریافتها و پرداختها و مبادلات پولی و ارزی که به بانکها سپرده شده است مشخص است با توجه به حجم مبادلات پولی یک طرف مبادلات، اشخاص معمولی هستند که در خصوص مصوبات قانونی، آیین نامه های بانک مرکزی و سایر شرایط قراردادها اطلاعات جامع و کافی ندارند و دچار مشکلات زیادی میشوند. از این رو استفاده از وکیل بانکی در قراردادهای بانکی از اهمیت بسزایی برخوردار است.لیست بهترین وکلای بانکی

جستجوهای مرتبط
وکیل برای گرفتن وام
وکیل پایه یک دادگستری
محمود کاکاوند وکیل
لیست بهترین وکلای وکیل بانکی ایران

دعوای فک رهن

یکی از دعاوی که در بیشترین حالت مطرح می‌شود دعوای فک رهن است در این که فک رهن به چه چیزی گفته می‌شود باید گفت که بانک‌ها برای ارائه تسهیلاتی نظیر وام از مشتریان خود وثیقه دریافت می‌نمایند حال این وثیقه می‌تواند به شکل مال منقول  و غیرمنقول  باشد به صورتی که در مال منقول که شامل سپرده‌ها و ضمانت‌های بانکی  و اسناد تجاری مانند چک و سفته و برات می‌شود  بانک به‌عنوان تضمین از شخص مشتری دریافت می‌کند  و اموال غیرمنقول که شامل سند ملک‌های مسکونی  و تجاری می‌گردد. حال زمانی که بانک موردنظر وثیقه مربوطه را از شخص وام‌گیرنده دریافت نماید و در ازای آن وام به او پرداخت کند بعد از اتمام دوره پرداخت  وام باید از وثیقه دریافتی فک رهن نماید.

یعنی آن را به شخص وام‌گیرنده ای که به طور کامل و به‌صورت منظم قسط وام خود را پرداخت کرده بازگرداند در صورتی که از انجام این عمل خودداری نماید و با وجود پرداخت وام از سوی وام‌گیرنده از سند ملکی  فک رهن ننماید وام‌گیرنده می‌تواند بر علیه بانک موردنظر اقامه دعوا نماید که در این خصوص می‌تواند کلیه امور مربوط را به وکیل بانکی بسپارد.

دعوای استرداد اسناد ضمانت

دعاوی مربوط به اسناد در حالتی مطرح می‌گردد که تضمین دریافتی از جانب بانک به‌صورت اسناد تجاری اعم از چک، سفته و برات باشد و شخص وام‌گیرنده در ازای دریافت این تسهیلات از جانب بانک این تضمین را نزد بانک می‌گذارد و زمانی که شخص وام‌گیرنده به طور کامل تمامی اقساط خود را در این زمینه پرداخت نمود حال بانک موردنظر باید آن تضمین دریافتی را به شخص وام‌گیرنده پس بدهد و اگر از انجام این کار استنکاف  ورزد شخص مشتری  دریافت‌کننده ی وام می‌تواند بر علیه بانک موردنظر اقامه دعوای استرداد سند را مطرح نماید و برای انجام این کار می‌تواند از وکیل بانکی متخصص مشاوره بگیرد.

سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
الزام به تنظیم سند رسمی

دعوای الزام به مفاصای وام دریافتی

گاهی این موضوع پیش می‌آید که بانک در حساب سود دریافتی از وام‌گیرنده اشتباه بورزد به این صورت که مقدار بیشتری از وام‌گیرنده قسط دریافت نماید در این حالت شخص وام‌گیرنده به‌محض اطلاع یافتن از این موضوع می‌تواند قبل از اقامه دعوا بر علیه بانک از بانک موردنظر درخواست ارائة مدارک  و اسناد مربوط به این موضوع را بکند و اگر بانک از این موضوع استنکاف ورزد آن‌گاه شخص وام‌گیرنده می‌تواند شخصاً و یا با گرفتن وکیل بانکی متخصص در این امور که وکیل پایه یک دادگستری است بر علیه بانک موردنظر اقدام به شکایت نماید.

دعوای ابطال شروط قراردادی

دعاوی مربوط به مشکلات قراردادی معمولاً در زمانی شکل می‌گیرد که شخص مشتری  با بانک قراردادی را تنظیم می‌نماید که بیشتر قراردادهای تنظیمی هول و محور قراردادهای تسهیلاتی مضاربه، قراردادهای مشارکت مدنی، قرارداد جعاله و قرارداد فروش اقساطی هستند و فردی که با بانک قراردادی را تنظیم می‌نماید ممکن است نسبت به مفاد و آیین نامه‌های مربوط به بانک آگاهی نداشته باشد و نسبت به مواردی در قرارداد تعهد دهد که خارج از قوانین مربوط به بانک‌ها است.

در این حالت شخص بعد از آگاهی از این موضوع می‌تواند از بانک شکایت کرده و دادخواستی مبنی بر ابطال شروط قرارداد ارائه دهد به این صورت که درخواست حذف قسمتی از  شروط مندرج در قرارداد که مخالف با آیین‌نامه و مصوبه‌های بانکی هست را می‌نماید و درخواست ابطال کل قرارداد را نمی‌کند و مشتری می‌تواند برای این که به‌صورت درست و آگاه در این زمینه اقدام نماید از وکیل بانکی در این خصوص مشاوره بگیرد.

سوالات متداول | لیست بهترین وکلای وکیل بانکی ایران

بانک‌ها چه تسهیلاتی را به مردم ارائه می‌دهند؟

بانک‌ها به شکل قرض‌الحسنه، قرارداد مشارکتی، سرمایه‌گذاری، مضاربه و … تسهیلاتی را ارائه می‌دهند.

وکیل بانکی باید از چه قوانینی باید آگاهی داشته باشد؟

از قوانین بانک‌ها، بخش نامه‌های بانک مرکز، مصوبه های بانکی هیات وزرا و مصوبه های شورا پول و اعتبار باید تا حد امکان آگاهی داشته باشد.

هزینه ی وکیل دعاوی بانکی چقدر است؟

حق‌الوکاله وکیل متخصص در این حوزه با توجه به نوع پرونده، پیچیدگی و سختی آن دارای تعرفه‌های متفاوتی است که بعد از مطالعه وکیل به روی پرونده مشخص می‌گردد.

چه ارگانی بر کار بانک‌ها نظارت می‌نماید؟

هیات نظارتی بر کار بانک‌ها نظارت می‌کند که شامل دادستان کل، معاون وزارت دارایی، مدیرکل بانک ملی و … هستند.

لیست بهترین وکلای بانکی | موسسه حقوقی عدالت نو

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات موسسه حقوقی عدالت نو

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x