موسسه حقوقی عدالت نو
حمید رضا کاکاوند
حمید رضا کاکاوند

حمید رضا کاکاوند وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز 1)هجده سال سابقه وکالت2) ده سال انجام امور تخصصی وکالت بانک صادرات و تخصص در دعاوی مربوط به امور بانکی و موسسات مالی و اعتباری3) کارشناسی ارشد حقوق بین الملل دانشگاه شهید بهشتی4)انجام دعاوی

ادامه

دسته بندی مطالب

مشاوره حقوقی
مشاوره حقوقی

الزام به تنظیم سند رسمی

فهرست مطالب

به چه قسمتی از مبایعه نامه باید بیشتر توجه شود؟

خرید فروش مال غیر منقول از قبیل آپارتمان، ویلا، زمین و …. ، بیع محسوب می شود و امروزه بیشترین مشکلات مردم در دادگاه ها اختصاص به همین مورد یعنی خرید و فروش مال غیرمنقول دارد. طبق عرف جامعه ، زمانی که شخصی خانه ای را بخواهد بخرد یا بفروشد ابتدا به بنگاه مراجعه می کند و مبایعه نامه ای بین طرفین تنظیم می کند و بعد از مدتی با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی فروشنده اقدام به انتقال سند به طور رسمی می نماید.

مبایعه نامه به منزله فروش می باشد به محض امضای سند مذکور توسط طرفین تمامی تعهدات قراردادی و قانونی بر طرفین بار می شود بنابراین در این مرحله حساس ، باید مراقب باشید که چه شرایطی را پذیرفتید و ذیل آن را امضا نمودید.بعد از نوشتن مشخصات کامل طرفین، مورد معامله حائز اهمیت است.مورد معامله همان ملکی است که شما قصد فروش یا خرید آن را داریدو مطابق سند مالکیت تمام مشخصات آن نوشته می شود.مطابق مقررات جاری کشور هر چیزی که بر حسب عرف و عادت جزء یا تابع مبیع شمرده نمی شود داخل در بیع نمی شود ، مگر اینکه صریحا در عقد ذکر شده باشد. (ماده ۳۵۷ قانون مدنی) به طور مثال تلفن ، سیستم گرمایشی ، سرمایشی و…، داخل مبیع محسوب نمی شود.بنابراین قسمت مورد معامله بسیار مهم است آن را با دقت معامله کنید .گاهی منزلی که شما قصد فروش آن را دارید دارای شماره تلفن بسیار رند است که به تنهایی از ارزش بالایی برخوردار است و شما قصد فروش آن را به همراه ملک ندارید بنابراین شما موظف هستید قسمت مورد معامله را بسیار دقت کنید که تلفن در آن ذکر نشده باشد .

نویسنده : غزاله رحیمی فراهانی

سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
درباره قوانین و مقررات خانواده - بخش اول

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات موسسه حقوقی عدالت نو

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x