موسسه حقوقی عدالت نو
حمید رضا کاکاوند
حمید رضا کاکاوند

حمید رضا کاکاوند وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز 1)هجده سال سابقه وکالت2) ده سال انجام امور تخصصی وکالت بانک صادرات و تخصص در دعاوی مربوط به امور بانکی و موسسات مالی و اعتباری3) کارشناسی ارشد حقوق بین الملل دانشگاه شهید بهشتی4)انجام دعاوی

ادامه

دسته بندی مطالب

مشاوره حقوقی
مشاوره حقوقی

وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری | حمید رضا کاکاوند
فهرست مطالب

وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری شخصی است که با کسب مجوزهای قانونی برای امر وکالت شایستگی می یابد همچنین وکیل پایه یک ، وکیلی است که به مدرک پایه یک در کانون وکلای دادگستری نائل گردیده و سوگند یاد کرده امین موکل خود باشد و جز برای حق و عدالت و حقیقت نکوشد.

وکیل پایه یک این مدرک را پس از طی کردن مراحل کتبی و شفاهی از کانون وکلای دادگستری دریافت می نماید و می تواند در تمامی پرونده ها در مناطق مختلف کشور وکالت نماید.

افرادی که در رشته حقوق، فقه و حقوق و یا حوزه تحصیل کرده و بخواهند به شغل وکالت وارد شوند، باید در آزمونی با عنوان آزمون وکالت شرکت نمایند. یکی از نهادهایی که در کشور ما ، اقدام به برگزاری آزمون وکالت می کند، کانون وکلای دادگستری می باشد.

پس از قبولی فرد در آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری، این فرد پروانه ای را از کانون وکلا دریافت می کند که به آن پروانه کارآموزی گفته می شود. کارآموز کانون وکلا دادگستری باید مدتی را به آموزش حرفه وکالت، زیر نظر کانون وکلا طی نماید که به این دوره زمانی، دوره کارآموزی گفته می شود.

پس از اتمام دوره کارآموزی و در حالتی که کارآموز وکالت، تمام تکالیف کارآموزی را به نحو صحیحی انجام داده باشد، وی ملزم است تا در آزمون نهایی کانون وکلا شرکت نماید. این آزمون که آزمون اختبار نامیده می شود، در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار شده و کارآموزانی که در آن قبول شوند، پروانه وکالت پایه یک دادگستری را دریافت نموده و به عنوان وکیل پایه یک دادگستری شناخته می شوند.

جهت مشاوره با وکیل پایه یک داگستری در تهران با وکلاموسسه حقوقی عدالت نو تماس حاصل فرمایید. (خط ویژه) ۴۴۰۰۰۲۹۷-۰۲۱

الگو های وکیل پایه یک دادگستری

ارائه مشاوره حقوقی با کیفیت بالا

بهترین وکلا درک عمیقی از قانون دارند و می توانند مشاوره حقوقی واضح و کاربردی را به موکلان خود ارائه دهند. آنها با تغییرات در قانون و سوابق قانونی که ممکن است بر موکلین تأثیر بگذارد، به روز می مانند.

بهترین وکیل تهران و برقراری ارتباط موثر

بهترین وکلا، ارتباط عالی برقرار میکنند.  آنها می توانند مفاهیم پیچیده حقوقی را به گونه ای توضیح دهند که مشتریانشان بتوانند آن را درک کنند و همیشه برای پاسخ به سؤالات یا ارائه راهنمایی در دسترس هستند.

وکیل پایه یک دادگستری و پاسخگو بودن و در دسترس بودن

بهترین وکلا اهمیت در دسترس بودن برای موکل خود را درک می کنند. آنها به سرعت تماس های تلفنی و پیام ها را پاسخ می دهند و خود را برای جلسات و مشاوره در دسترس قرار می دهند.

وکیل دعاوی و ایجاد روابط

بهترین وکلا برای شناختن موکلان خود و ایجاد روابط قوی و طولانی مدت وقت می گذارند. آنها به نگرانی های مشتریان خود گوش می دهند.

ارائه خدمات منحصر بفرد

بهترین وکلا درک می کنند که هر موکل منحصر به فرد است و نیازهای خاصی دارد.  آنها خدمات خود را متناسب با نیازهای فردی هر موکل، چه به معنای ارائه مشاوره حقوقی مداوم یا رسیدگی به یک موضوع حقوقی خاص، تنظیم می کنند.

وکیل دادگستری و  ارائه طیف وسیعی از خدمات

بهترین وکلا می توانند طیف وسیعی از خدمات حقوقی را به مشتریان خود ارائه دهند، از تهیه پیش نویس قراردادها تا وکالت آنها در دادگاه.

اخذ هزینه های معقول

بهترین وکلا در مورد حق الزحمه خود شفاف هستند و با مشتریان خود برای ایجاد ساختارهای هزینه ای که منصفانه و معقول باشد همکاری می کنند. همچنین موکل خود را در مورد هزینه‌های اضافی که ممکن است ایجاد شود مطلع می‌کنند.

به طور کلی، بهترین وکلا خدمات حقوقی با کیفیت، ارتباطات عالی، دسترسی و توجه شخصی را به موکلین خود ارائه می دهند.  آنها روابط قوی با مراجعین خود ایجاد می کنند و سخت تلاش می کنند تا به بهترین نتایج ممکن در مسائل حقوقی خود دست یابند.

بهترین وکیل پایه یک دادگستری
بهترین وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری کیست؟

 افرادی که در رشته حقوق، فقه و حقوق و یا حوزه تحصیل کرده و بخواهند به شغل وکالت وارد شوند، باید در آزمونی با عنوان آزمون وکالت شرکت نمایند. یکی از نهادهایی که در کشور ما ، اقدام به برگزاری آزمون وکالت می کند، کانون وکلای دادگستری می باشد.

پس از قبولی فرد در آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری، این فرد پروانه ای را از کانون وکلا دریافت می کند که به آن پروانه کارآموزی گفته می شود. کارآموز کانون وکلا دادگستری باید مدتی را به آموزش حرفه وکالت، زیر نظر کانون وکلا طی نماید که به این دوره زمانی، دوره کارآموزی گفته می شود.

پس از اتمام دوره کارآموزی و در حالتی که کارآموز وکالت، تمام تکالیف کارآموزی را به نحو صحیحی انجام داده باشد، وی ملزم است تا در آزمون نهایی کانون وکلا شرکت نماید. این آزمون که آزمون اختبار نامیده می شود، در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار شده و کارآموزانی که در آن قبول شوند، پروانه وکالت پایه یک دادگستری را دریافت نموده و به عنوان وکیل پایه یک دادگستری شناخته می شوند.

دیوان عدالت اداری یکی از بالاترین مرجع قضائی اداری در ایران می باشد که به طور کلی به تمامی اعتراضات و شکایات مردم به سازمانها و ادارات و نهادهای دولتی رسیدگی می نماید. سازمانهای ادارای و دولتی در این رابطه باید به طور کامل به احکام صادره در دیوان عدالت اداری گردن نهند و اقدام به اجرای آنها بنمایند و این نشان از وسعت و قدرت این نهاد قضائی تخصصی در رابطه با اقدمامات ادارات دولتی می باشد.

در دیوان عدالت اداری معمولا افراد زیادی در این رابطه مشغول به فعالیت بوده و هر کدام در بخش های متفاوتی مشغول به کار می باشند و وظایف مربوط به خود را دارند. یکی از مهم ترین کارکنان دیوان عدالت اداری قضات می باشند که استخدام و به کار گیری انها بر خلاف سایر کارکنان این سازمان قضائی دارای دشواری های بیشتری می باشد . به طور کلی براساس قانون آیین دادرسی و تشکیلات دیوان عدالت اداری معمولا قضات این سازمان به پیشنهاد ریاست قوه قضائیه منصوب می شوند. این قضات باید دارای ده سال سابقه کار قضائی بوده و  همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری در رشته حقوق باشند . همچنین در برخی موارد آشنا به امورات فقهی بوده و مجتهد باشند.

وکیل پایه یک دادگستری

معمولا هر فردی برای شروع طرح شکایت در دیوان عدالت اداری باید ابتدا در خصوص موضوع مورد نظر خود براساس ماده ۱۶ قانون آیین دادرسی و تشکیلات دیوان عدالت اداری اقدام به نوشتن دادخواست خود بنماید . اینجاست که علم و دانش و تجربه یک وکیل پایه یک دادگستری می تواند کمک بسزایی در تهیه دادخواست درخور به موکلین خود داشته باشد. در این رابطه بیان موضوع و نوشتن آن امری بسیار تاثیر گذار در نتیجه پرونده خواهد داشت که اگر فردی در این زمینه نتواند به هر دلیلی موضوع اصلی خود را بیان نماید ممکن است در این مورد رای علیه وی صادر شود و یا پرونده وی طی قرار عدم صلاحیت ممکن است به مرجع دیگری ارسال گردد. در این مورد معمولا وکیل پایه یک دادگستری می تواند  با بیان دقیق امر در این رابطه و همچنین  در صورت لزوم نوشتن دادخواست دیوان برای شما کمک بسیار فراوانی در این رابطه در خصوص شروع ماجرا برای شما بنماید.

مورد دیگر در این رابطه معمولا در برخی از موارد و پرونده های مطروحه در دیوان عدالت اداری افراد موارد بسیار ضروری وجود دارد که افراد گاها برای امور خود نیاز به توقف مراحل یک پروژه دولتی داشته و براساس قانون هر فردی در این مورد می تواند از دیوان عدالت اداری درخواست توقف عملیات اجرائی را بنماید .  توقف عملیات اجرایی در این مورد ممکن است دارای موارد بسیار پیچیده ای می باشد و تایید آن تنها با نظر قاضی و براساس موارد مطروحه در پرونده می باشد . برای همین امر یک وکیل پایه یک دادگستری در دیوان عدالت اداری کمک شایانی در این رابطه می نماید و همین امر ممکن است تاثیر بسیار فراوانی در تایید دستور توقف عملیات اجرایی در دیوان داشته باشد.

معمولا درخواست توقف عملیات  اجرایی در این رابطه ممکن است قابل تجدید نظر بوده و اگر سازمان یا اداره دولتی در این رابطه علیه آن اعتراض نمایدممکن است دیوان حکم به لغو ان صادر نماید برای همین امر فرد می تواند از تجربه وکیل پایه یک دادگستری برای تایید این موضوع استفاده نموده و به هر حال تا زمان صدور حکم می تواند این امر ادامه یابد.

مورد دیگری که در دیوان عدالت اداری ممکن است به وجود بیاید این می باشد  که حکم صادره در این رابطه احتمال دارد که بر علیه فرد صادر شده باشد در این مورد لایحه خود را برای اعتراض به دیوان عدالت اداری ارسال نماید. بهترین اقدام در این رابطه این می باشد که فرد از وکلای متخصص و همچنین پایه یک دادگستری استفاده نماید. به طور کلی وکلای پایه یک دیوان باتوجه به تجربه خود با صدها لایحه حرفه ای روبرو شده و با نوشتن لوایح در دیوان که در نقض رای صادره واقعا تاثیر گذار  باشد ، آشنایی کافی داشته و در این خصوص با نوشتن یک لایحه برای شما به طور کلی  رای صادره در مرحله تجدید نظر و قبل از قطعی و غیر قابل اعتراض شدن آن به نفع شما صادره شده و در این رابطه در مرحله تجدید نظر قطعی می گردد.

مراحل وکیل پایه یک دادگستری شدن !

گرفتن درجه وکالت پایه یک دادگستری را می توان به دو دسته تقسیم کرد. دسته اول کسانی هستند که بعد از قبولی در آزمون وکالت کانون های وکالت دادگستری به عنوان کارآموز شروع به فعالیت می کنند این دسته بعد از اینکه دوره کارآموزی خود را به پایان برسانند باید در آزمونی تحت عنوان اختبار شرکت  کنند و در صورتی که نمره قبولی را کسب کنند پروانه وکالت پایه یک دادگستری را دریافت خواهند کرد.

دسته دوم افرادی هستند که از طریق شرکت در آزمون مشاوران قوه قضاییه اقدام به اخذ پروانه وکالت می کنند.این دسته بعد از قبولی در آزمون باید مراحل مصاحبه را طی کنند می توانند پروانه وکالت دریافت کنند.

در گذشته رویه بر این بود که افرادی که در آزمون مشاوران قوه قضاییه قبول می شدند پروانه وکالت پایه دو دریافت می کردند و بعد از گذشت مدتی پروانه وکالت پایه یک می گرفتند اما این سیستم هم اکنون رد شده و قبول شدگان آزمون مشاوران قوه قضاییه هم بعد از قبولی و طی ۱۸ ماه کارآموزی می توانند به عنوان وکیل پایه یک فعالیت کنند که البته به شرط قبولی در آزمون پایه یک است.

وکیل دادگستری

برای اینکه فردی بتواند به عنوان وکیل پایه یک دادگستری در مراجع قضایی حضور داشته و از حقوق موکلین خود دفاع نماید می بایستی بعد از پذیرش درمقطع کارشناسی رشته حقوق ، تمامی واحد ها را با موفقیت سپری کند و پس از اخذ مدرک کارشناسی و در صورتیکه شخص متقاضی آقا باشد پس از دریافت کارت پایان خدمت در آزمون سراسری کانون وکلای دادگستری شرکت نماید . این آزمون از سخترین آزمون های علمی کشور می باشد و رقابت بسیار شدیدی بین شرکت کنندگان وجود دارد . در ضمن ظرفیت پذیرش این آزمون محدود بوده و در صورت قبولی در آزمون بسته به رتبه اخذ شده در آزمون ، شهر مورد نظر انتخاب و پس از گذراندن ۱۸ ماه کار آموزی و شرکت در جلسات دادگاه ها و تنظیم گزارش ها و تکالیف کار آموزی ، دوره کار آموزی خاتمه پیدا می کند پس از این دوره متقاضی پروانه وکالت می بایستی در آزمون اختبار که به صورت شفاهی و کتبی برگزار می گردد شرکت کند پس از قبولی در آزمون شفاهی و کتبی اختبار ، پس از ادای سوگند و تحلیف متقاضی به شغل شریف وکالت نائل و پروانه وکالت پایه یک دادگستری از کانون وکلا اخذ می نماید .

وکیل پایه یک دادگستری | حمید رضا کاکاوند
وکیل پایه یک دادگستری

متن سوگند نامه وکیل در زمان دریافت پروانه پایه یک دادگستری

«در این هنگام که قصد دارم به شغل شریف وکالت دست پیدا کنم، به پروردگار متعال قسم یاد می کنم که همیشه قوانین و نظامات را مورد احترام قرار دهم و علاوه بر عدالت و احقاق حق منظوری نداشته باشم و بر خلاف شرافت قضاوت و وکالت اقدام و اظهاری نکنم و نسبت به افراد مقامات قضایی و اداری و همکاران و اصحاب دعوی و دیگر افراد، احترام را رعابت کرده و از اعمال نظریات سیاسی و خصوصی و کینه توزی و انتقام جویی پرهیز کرده و در امور فردی و کارهایی که از سوی اشخاص انجام می دهم راستی و درستی را طریقه خود قرار دهم و از حق دفاع کنم. شرافت من وثیقه این قسم می باشد که ذکر شده است و ذیل قسم نامه را امضا خواهم کرد.»

وظایف وکیل پایه یک دادگستری

یک وکیل پایه یک دادگستری در اموری که به او وکالت داده می شود نماینده موکل خود محسوب می شود و باید در اقداماتی که انجام می دهد صداقت و حسن نیت داشته باشد.

سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
مهر و موم ترکه | تحریر ترکه | اقدامات رفع مهر و موم ترکه

در صورتی که وکیل در انجام اموری که به عهده او قرار داده شده است مصلحت موکل را رعایت نکند اقدام وکیل غیر نافذ است. هم چنین طبق ماده ۶۶۶ قانون مدنی :” هر گاه از تقصیر وکیل خسارتی به موکل متوجه شود که عرفاً وکیل مسبب آن محسوب می گردد مسئول خواهد بود.” یعنی اگر وکیل پایه یک در انجام کاری تقصیر داشته باشد و این تقصیر باعث خسارتی به موکل شود  مسئول جبران خسارت موکل است.

آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری که در سال ۱۴۰۰ به تصویب رسیده است، در ماده ۷۶ خود ، وظایف وکیل پایه یک دادگستری را تعیین نموده است. به موجب این ماده، مهم ترین وظایف وکیل پایه یک دادگستری عبارتند از:

  • وکیل پایه یک دادگستری باید پیش از طرح دعوا برای موکل خود و پس از آن در کلیه مراحل دادرسی، در جهت ایجاد صلح و سازش میان طرفین پرونده تلاش نماید.
  • وکیل موظف است که متن وکالت نامه و قرارداد مالی با موکل را به نحو کاملا واضح و با قید دقیق رقم حق الوکاله منعقد نموده و یک نسخه از وکالت نامه را به موکل تحویل دهد.
  • وکیل پایه یک دادگستری باید در مقابل اسنادی که از موکل دریافت می کند، به موکل رسید بدهد.
  • وکیل از دریافت هر گونه وجه یا مال یا سند از موکل، علاوه بر آنچه مورد توافق قرار گرفته، ممنوع می باشد.
  • وکیل موظف است پس ازانعقاد قرارداد وکالت با موکل، دادخواست، شکواییه و لوایح مرتبط با پرونده حقوقی موکل را تنظیم نموده، جز در موارد عذر موجه عدم حضور وکیل در جلسه دادگاه، در جلسات دادرسی حاضر شده و در حدود متعارف، پرونده قضایی موکل را پیگیری نماید.
  • در نهایت، وکیل پایه یک دادگستری، موظف است که کلیه ابلاغیه های مربوط به پرونده قضایی موکل به ویژه رای صادره را در موعد قانونی، دریافت و مشاهده نموده و موکل را از ابلاغ مربوطه مطلع نماید.

ویژگی‌های وکیل خوب پایه یک دادگستری

داشتن پروانه وکالت و گذراندن مراحل آزمونی متعدد تنها برای یک وکیل خوب بودن کافی نیست. وکلای خوب دادگستری دارای یک سری ویژگی‌های در زمینه‌های اخلاقی و مهارت و توانایی حقوقی هستند.

علم حقوق به دلیل گستردگی و پیچیدگی‌هایی که دارد باعث شده تا هر وکیلی در یک زمینه خاص تسلط و تخصص داشته باشد. بنابراین یکی از ویژگی‌های وکیل خوب، داشتن تسلط و تجربه کافی در یک زمینه خاص حقوقی است.

ورود به پرونده‌های متعدد و رفت‌وآمد‌های مکرر به دادگاه، دروازه‌های جدیدی را به روی وکیل باز می‌کند که باعث کسب تجربه‌های جدیدی برای وی می‌شود. بدیهی است که هرچقدر تجربه و مهارت های حقوقی یک وکیل بیشتر باشد، درصد موفقیت او در پرونده‌های حقوقی بالاتر است.

بنا بر آنچه که گفته شد، هر وکیل حرفه ای در یک زمینه خاص حقوقی تخصص دارد. حال می‌تواند با مشاوره حقوقی منافع موکل را حفظ کند و در شرایط پیچیده و سخت، بهترین راهکار را ارائه دهد. درنتیجه وکیل پایه یک دادگستری متخصص، به واسطه تجربه‌های متعددش، پرونده های حقوقی خود را بدون بروز هیچ مشکلی به‌پایان می‌رساند.

از دیگر ویژگی‌هایی که یک وکیل خوب دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن حداقل مدرک لیسانس در رشته حقوق یا فقه و حقوق.
  • داشتن سابقه طولانی در خصوص پرونده‌های حقوقی در زمینه موضوع مورد نظر.
  • احاطه و اشراف کامل به مواد قانونی، اراء وحدت رویه و چگونگی رسیدگی، دادرسی پرونده و مراحل آن.
  • دارا بودن از میزان موفقیت بالا در پروندهای متشابه.
  • داشتن فن بیان قوی و گفتار خوب برای دفاع از حقوق موکل و مدیریت جلسات دادگاه.

برای پیدا کردن یک وکیل باتجربه باید میزان موفقیت‌های در پرونده‌های حقوقی وی را جست و جو کرد. با پرس و جو از دوستان و آشنایان همچنین جست و جو دفاتر وکالتی در سایت های معتبر می‌توان متبحرترین و متخصص‌ترین وکیل پایه یک دادگستری را یافت.

باید گفت که برای انجام هرچه سریع‌تر امور پرونده، یک وکیل خوب دادگستری باید از احساس مسولیت و تعهد و دلسوزی برخوردار باشد. وکیل به مانند پزشک باید حافظ و امین اسرار و اطلاعات باشد و تحت هیچ شرایطی آن را فاش نکند. همچنین از سرقت یا فاش شدن اسرار موکل جلوگیری نماید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر وکیل حرفه ای، داشتن تخصص در زمینه خاص حقوقی است. از آنجا که حرفه وکالت یک شغل دقیق و حساس و بسیار پیچیده می‌باشد؛ عدم تخصص و دانش کافی وکیل، موجب شکست در پرونده موکلش می‌شود.

مهم ترین اصول اخلاقی در امر وکالت، صداقت و راستگویی است که یک وکیل خوب همواره رعایت می‌کند. وکیل پایه یک دادگستری خوب فقط به فکر حق‌الوکاله خود نیست. خود را ملزم به رعایت صداقت می داند و موکلش را در جریان تمام روندها و پستی و بلندی‌های پرونده قرار می‌دهد.

یک وکیل خوب به واسطه روابط عمومی قوی، می‌­تواند در افزایش سرعت جریان پرونده تاثیر به سزایی بگذارد و موفقیت بیشتری را در روند پرونده ایجاد کند. همچنین وکیلی که دارای روابط قوی باشد، شبکه ای از دوستان و همکاران حرفه ای را برای مشورت دارد که معرفی وکلای دیگر، موکل خود را به آنان متصل کند.

شرایطی که هر وکیل پایه دادگستری داراست

  • باید حداقل مدرک لیسانس در رشته حقوق یا فقه و حقوق داشته باشد.
  • قبولی در آزمون وکالت.
  • گذراندن دوره دوساله کارآموزی وکالت.
  • تأییدیه صلاحیت وی از هر لحاظ علمی، اخلاقی و مذهبی.
  • گذراندن آزمون­های تشریحی و مصاحبه ­های علمی.

وکیل کیست ؟

وکیل فی‌الواقع نماینده‌ی قانونی شخص اعم از حقیقی یا حقوقی می‌باشد، که به موجب عقد وکالت مامور به انجام کار‌های حقوقی آن‌هاست.

عقد وکالت نیز عقدی است جایز که انعقاد آن در چارچوب قوانین و مقررات مدنی است و به طرفین آن وکیل و موکل می‌گویند.

در زمان گذشته، در دوره‌ی صفویه نایب السلطنه نیز همان وکیل بود و عنوان وکیل‌ الرعایا نیز این‌گونه به وجود آمد. همچنین در اصل ۳۵ قانونی اساسی جمهوری اسلامی ایران به این موضوع اشاره شده است که در کلیه‌ی دادگاه‌ها، طرفین دادگاه این حق را دارند که برای خود وکیلی انتخاب نمایند و در صورتی که توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشند، دادگاه برای آن‌ها وکیلی را مقدر می‌فرماید.

انواع وکیل

  • وکیل انتخابی
  • وکیل تسخیری
  • وکیل معاضدتی
  • وکیل اتفاقی

وکیل انتخابی

وکیل انتخابی وکیلی است که در موارد شخصی، شخص برای خود وکیلی انتخاب می‌نماید و قراردادی تحت عنوان قرارداد وکالت بین آن‌ها منعقد می‌شود و موکل حین این قرار داد از وکیل می‌خواهد که برای دفاع از حق خود در مراجع قضایی وکالت او را بر عهده گیرد.

وکیل تسخیری

مادامی که دعوای کیفری در جریان باشد، حضور وکیل در دادرسی و محاکمات کاملا ضروری است و ممکن است موکل به دلایلی مختلف از جمله نداشتن بضاعت مالی و.. از اخذ وکیل امتناع کند، در این صورت به تشخیص دادگاه، از بین کلیه‌ی وکلای دادگستری وکیلی برای او گرفته می‌شود که حال ممکن است به همان دلیل وکیل به صورت رایگان برای او وکالت نماید. به این ترتیب به این وکیل، وکیلی تسخیری می‌گویند.

وکیل معاضدتی

وکیل معاضدتی نیز در صورتی که در دادگاه برای دفاع از حق موکل در دعاوی حقوقی وجود وکیل الزامی باشد و موکل به دلایلی امکان اخذ وکیل را نداشته باشد، دادگاه عسرو حرج موکل را مشخص می‌نماید و به تشخیص معاضدت از کانون وکلا وکیلی را برای دفاع از حقوق او در نظر می‌گیرد.

وکیل اتفاقی

وکیل اتفاقی، شخصی است که در رشته‌ی حقوق تحصیل کرده است اما شغل وی وکالت نیست، لیکن در صورتی می‌خواهد به صورت اتفاقی به حل مشکلات بستگان خود بپردازد. در این مواقع خارج از حیطه‌ی ازمون وکالت و دوره‌های مربوطه می‌تواند از آن کانون برای پرونده‌ی خاص و اتفاقی خود پروانه وکالت بگیرد با پرداخت هزینه‌ی مربوطه و طی مراحل قانونی اقدام کند. پس در نتیجه شخصی که با این روش برای دفاع از حقوق خویشان خود وکالت گرفته را وکیل اتفاقی می‌نامند.

وکالت و موکل یعنی چه ؟

وکالت یک عقد جایز است که در چارچوب مقررات قانون مدنی منعقد می‌شود و طرفین آن وکیل و موکل نامیده می‌شوند و به موجب آن یکی از طرفین، طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود می نماید ( ماده ۶۵۶ قانون مدنی) که باید در این مورد از حقوق موکل خود دفاع کند.

واژه وکیل لغتی است عربی و به کسی گفته می شود که کاری به وی واگذار شده است این لغت و مشتقات آن در قرآن بسیار به کار رفته است و از اسامی پروردگار است. وکیل دادگستری و وکیل پایه یک دادگستری جزء برترین وکلا می باشند.

وکالت مطلق: بدین معنی که فردی را برای تمام امور فرد دیگری را وکالت کند که وکیل نیازی به اجازه از موکل خود را ندارد. وکالت مقید: مورد وکالت معین است و وکیل باید در همان مورد معین، عمل نماید مورد وکالت باید امری باشد که به موجب قانون یا طبیعتاً در انحصار شخص نباشد.

بهترین وکیل پایه یک دادگستری
بهترین وکیل پایه یک دادگستری

ویژگی های یک وکیل

  • باید دارای مدرک لیسانس در رشته حقوق داشته باشد.
  • در یکی از آزمون های وکالت قبول شده باشد
  • دوره ای که مربوط به کارآموزی است به پایان رسیده باشد.
  • دارای گفتاری خوب باشد تا براحتی بتواند از موکل خود دفاع کند.

ماهیت وکالت

اما ماهیت وکالت چه به صورت رسمی و یا غیر رسمی،عقد جایز است و در هر زمان که موکل اراده نماید می‌تواند وکیل را ازسمت وکالت عزل نماید مگر اینکه به وجه ملزمی شرط برعدم عزل وکیل یا اصطلاحا وکالت بلاعزل اعطا شود. حتما تاکنون به کسانی برخورده اید که در جستجوی وکیل دادگستری جهت مشاوره حقوقی و سپردن پرونده خود به وکیل دادگستری باشند،آیا از ویژگی هایی وکیل دادگستری اطلاعی دارید؟ آیا تا کنون جهت مشاوره حقوقی قبل از آنجام معامله به وکیل دادگستری و یا مشاور حقوقی مراجعه نموده اید؟دعوی کیفری و دعوای حقوقی،چه تفاوت هایی باهم دارند؟ وکیل متخصص در امور کیفری کیست؟ویژگی وکیل متخصص در امور کیفری چیست؟ آیا از خود پرسیده اید که هر وکیلی،امکان ورود و دخالت به هر پرونده ای را دارد یا خیر

مهارت یک وکیل پایه یک دادگستری

  • تحمل فشار کارهای سخت و انجام دادن بسیاری از کارها باهم
  • همدردی با موکل و روحیه دادن، برای اعتماد به نفس و آرام بودن او
  • مهارت عالی در سخنرانی و نوشتن برای  خواندن آن در دادگاه
  • توانایی راضی نگه داشتن دیگران و همچنین قاضی دادگاه

خدمات وکیل پایه یک دادگستری

  • در ازای دریافت اسناد و مدارک معتبر از موکل، به او رسید تحویل دهد.
  • وکیل باید از پذیرفتن هرگونه سند و وجه نقد به غیر از حق الوکاله ثبت شده در قرارداد پرهیز کند.
  • وکیل موظف است قبل از طرح دعوا از تمام تلاش خود برای ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا استفاده کند.
  • باید قبل از امضا، متن قرارداد را به صورت دقیق نوشته و برای موکل شرح دهد همچنین یک نسخه به او تحویل دهد.
  • وکیل پایه یک دادگستری باید پیش از طرح دعوا برای موکل خود و پس از آن در کلیه مراحل دادرسی، در جهت ایجاد صلح و سازش میان طرفین پرونده تلاش نماید.تمام دادخواست ها، لوایح و قراردادهای مربوط به موکل را تنظیم نماید.
  • وکیل موظف است که متن وکالت نامه و قرارداد مالی با موکل را به نحو کاملا واضح و با قید دقیق رقم حق الوکاله منعقد نموده و یک نسخه از وکالت نامه را به موکل تحویل دهد.
  • وکیل پایه یک دادگستری باید در مقابل اسنادی که از موکل دریافت می کند، به موکل رسید بدهد.
  • وکیل موظف است پس ازانعقاد قرارداد وکالت با موکل، دادخواست، شکواییه و لوایح مرتبط با پرونده حقوقی موکل را تنظیم نموده، جز در موارد عذر موجه عدم حضور وکیل در جلسه دادگاه، در جلسات دادرسی حاضر شده و در حدود متعارف، پرونده قضایی موکل را پیگیری نماید.
  • در نهایت، وکیل پایه یک دادگستری، موظف است که کلیه ابلاغیه های مربوط به پرونده قضایی موکل به ویژه رای صادره را در موعد قانونی، دریافت و مشاهده نموده و موکل را از ابلاغ مربوطه مطلع نماید.

بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران چه کسی است؟

انتخاب بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران در میان انبوهی از وکلا کار بسیار سختی است. به طور کلی می توان گفت که وکلای پایه یک دادگستری صلاحیت وکالت تمامی پرونده ها را دارند و در نوبه خود بهترین هستند.جهت مشاوره با وکیل پایه یک داگستری در تهران با وکلاموسسه حقوقی عدالت نو تماس حاصل فرمایید. (خط ویژه) ۴۴۰۰۰۲۹۷-۰۲۱

تفاوت وکیل پایه یک دادگستری با وکیل قوه قضاییه

به طور کلی، دو نهاد در کشور ما هر ساله، اقدام به برگزاری آزمون وکالت می نمایند که این دو نهاد عبارتند از : کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه. قبول شدگان در هر یک از دو این آزمون ملزم بوده تا پس از قبولی در آزمون، دوره کارآموزی را مطابق مقررات نهاد مربوطه طی نموده تا پس از طی موفقیت آمیز این دوره، با شرکت در آزمون نهایی پروانه وکالت دریافت نمایند. با توجه به این توضیحات و آنچه که در بخش قبل در تعریف وکیل پایه یک دادگستری گفتیم، اکنون می توانیم وکیل قوه قضاییه را بدین صورت تعریف نماییم:

وکیل قوه قضاییه، وکیلی است که در آزمون وکالت قوه قضاییه شرکت نموده و در این آزمون قبول گشته، سپس دوره کارآموزی وکالت را نیز با موفقیت به پایان رسانده و پس از اتمام دوره کارآموزی، در آزمون وکالت نهایی نیز حد نصاب نمره را کسب نموده و موفق به دریافت پروانه وکالت شده و عنوان وکیل قوه قضاییه را کسب نموده است.

سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
اتانازی | مرگ راحت و یا خودکشی بودن اتانازی | مجاز و یا غیر مجاز بودن اتانازی

 تفاوت وکیل پایه یک دادگستری با کارآموز وکالت

وکیل پایه یک دادگستری، شخصی است که دوره کارآموزی را با موفقیت به پایان رسانده و در آزمون نهایی وکالت کانون وکلا یعنی آزمون اختبار نیز حد نصاب قبولی را کسب کرده و در نهایت، پروانه وکالت پایه یک را از کانون وکلا دریافت نموده است.

کارآموز وکالت، فردی است که در آزمون کارآموزی کانون وکلا دادگستری پذیرفته شده و پروانه کارآموزی دریافت نموده است. این فرد، اگرچه حق وکالت در برخی از پرونده های حقوقی را داشته و عرفا وکیل محسوب می شود، اما در واقع کارآموز وکالت بوده و تا قبل از پذیرش در آزمون نهایی وکالت کانون وکلا یعنی آزمون اختبار، وکیل پایه یک دادگستری محسوب نشده و حدود اختیارات وی از حدود اختیارات وکیل دادگستری محدودتر می باشد.

تفاوت وکیل پایه یک دادگستری با وکیل پایه دو دادگستری چیست ؟

وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند برای تمامی پرونده‌ها در هر شهری از کشور وکالت کرده و در کلیه محاکم حقوقی و کیفری در تمامی پرونده‌های مالی، چک، خانواده، جرائم اینترنتی، جرائم رایانه‌ای و حقوقی شرکت کرده و وکیل شرکت، فرد حقیقی یا حقوقی باشد.

وکیل پایه دو دادگستری کسی است که هنوز در تمامی آزمون‌های وکالت قبول نشده و یا زمان زیادی از گرفتن پروانه وکالت او نگذشته است.

وکیل پایه دو دادگستری می‌تواند در کلیه زمینه‌ها مانند وکیل طلاق ، مالی، ملکی، ثبتی، کیفری و … مشاوره حقوقی داشته باشد.

در برخی مواقع ( در مورد وکلای ماده ۱۸۷ ) لازم است زمانی از گرفتن پروانه پایه دو گذشته باشد تا امکان شرکت در امتحان نهایی به وکلا داده شود و با قبولی در آن آزمون پروانه وکالت پایه یک دادگستری را دریافت کنند.

از طرفی وکلای پایه دو دادگستری محدودیت‌هایی برای حضور در محاکم قضایی دارند و ممکن است نتوانند وکالت بسیاری از پرونده‌ها را بپذیرند.آنها میتوانند وکیل مهریه ،وکیل طلاق، وکیل خانواده، وکیل ملکی، وکیل ثبتی ، وکیل جرایم رایانه ای  و … باشد با این شرط که در پرونده‌های مالی کمتر از ۵۰ میلیون تومان در محاکم قضایی به عنوان وکیل حاضر شود البته به جز اصل نکاح، طلاق و اثبات نسب و نفی نسب که دیگر محدودیت ۵۰ میلیون تومان برایش در نظر گرفته نمی‌شود.

همچنین آن‌ها تنها می‌توانند در جرم‌های تعزیری که احکامی کمتر از ۱۰ سال حبس دارد در دادگاه و محاکم کیفری شرکت کنند. در محاکم حقوقی نیز وکیل پایه دو فقط زمانی که بازخواسته، ارزشی کمتر از ۵۰۰ میلیون ریال دارد اجازه حضور در پرونده را دارد.

این محدودیت‌ها باعث می‌شود که وکیل پایه دو دادگستری در بسیاری از مواقع نتواند از شما دفاع کند بنابراین وکالت دادن به وکیل پایه یک دادگستری که اجازه ورود و حضور در همه پرونده‌ها و همه محاکم حقوقی و کیفری و … را دارد می‌تواند خیال شما را از مسائل حقوقی راحت کند.

دفتر وکالت حقوقی

اغلب تصور می کنیم اگر به یک وکیل پایه یک دادگستری مراجعه کنیم با موفقیت رو به رو می شویم؛

زیرا اولا برخی تحت عنوان وکیل تضمینی فعالیت می کنند که این موضوع از اساس غلط است و قبول وکالت با این تضمین که پرونده به موفقیت می رسد قانونی نیست و وکیلی که به این وعده پرونده ای را قبول کند متخلف است و ثانیا وکالت یک موضوع تجربی که حوزه های متنوعی دارد و لزوما یک وکیل پایه یک دادگستری نمی تواند در همه این زمینه ها خبره باشد و تخصص داشته باشد بنابراین برای اعتماد به یک وکیل پایه یک هم تحقیقات لازم درباره سابقه و پیشینه کاری او ضروری است.

با توجه به تخصصی شدن امر وکالت و پیچیدگی امور مختلف حقوقی و کیفری در حال حاضر تمامی وکلا ناگزیر به فعالیت در زمینه ی خاص هستند و با گذشت از این موضوع که در حال حاضر هیچ وکیلی از وکالت در زمینه ای خاص منع نشده و امکان انجام کلیه امور وکالت در دفتر وکالت امکان پذیر می باشد.

با توجه به گستردگی موضوعات مختلف حقوقی و کیفری و ثبتی، وکیل پایه یک دادگستری با اخذ و انجام امور خاص به تدریج در زمینه خاص تبحر پیدا نموده و در صورت رجوع موکل به دفتر وکیل در زمینه همان تخصص وکیل امکان پیروزی در زمینه مشکلات پیش آمده بسیار افزایش خواهد یافت.

وکلا پایه یک دادگستری موسسه حقوقی عدالت نو
وکلا پایه یک دادگستری موسسه حقوقی عدالت نو

وکیل پایه یک دادگستری در تهران

وکیل پایه یک دادگستری در تهران ، درگیر شدن با مشکلات حقوقی و قضایی باعث ناراحتی‌ها و ضربه به‌سلامتی روحی و روانی افراد در جامعه می‌شود.

کمک گرفتن از وکیل پایه یک دادگستری در مسائل و پرونده های حقوقی با استناد به تجربیات و قوانین گوناگون کمک می‌کند تا با آگاهی حداکثری از حقوق خود، مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی خود را با هزینه و زمان کمتر حل کنید. متعهد شدن یک دفترحقوقی با سابقه موفق ، میزان زیادی به شما در نتیجه موفقیت پرونده کمک می ‌کند.

اهمیت حضور وکیل پایه یک دادگستری

مشکلات حقوقی ممکن است برای هریک از ما در جامعه و یا در خانواده رخ دهد. در زمان بروز مشکل، در صورتی که خودمان هیچ آگاهی و اطلاعاتی در خصوص قوانین و مقررات و قواعد حقوقی نداریم، مشاوره با یک وکیل پایه یک دادگستری که بر تمامی قوانین و مقررات و مباحث حقوقی آشنا و مسلط می‌باشد و تجربه کاری هم در این خصوص دارد قطعا می‌تواند کمک تاثیر گذاری به ما کند.

مشخصات وکیل مجرب یا وکیل تضمینی

اخذ وکیل در کلیه‌ی کارهای قانونی و دادگاهی الزامی است لیکن انتخاب وکیل با موکل است، پس بهتر است این مقاله را دنبال نمایید تا بدانید و آگاه باشید که یک وکیل حرفه‌ای چه مشخصات یا ویژگیهایی دارد و با اخذ چه وکیلی می‌توانید با خیالی آسوده مراحل قانونی و دادگاهی خود را طی کنید و به او بسپارید. درست است که امروزه افراد زیادی وارد حرفه‌ی وکالت شده‌اند اما پیدا کردن وکیلی که دارای اطلاعات بالا نسبت به راه و چاه پرونده‌ی کیفری، مالی، خانوادگی و.. باشد و بتواند با استفاده از قوانین موجود به خوبی مشکل را حل نماید کار سختی است.

  • پروانه وکالت

یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌ی وکیل پروانه وکالت اوست و جز تعهدات اصلی وی در قبال موکل می‌باشد. حال از کجا می‌توان فهمید وکیل دارای پروانه وکالت است!؟ به منظور فهم این مورد لازم است وارد سایت کانون وکلا و یا مرکز شوید و مشخصات وکیل و اعتبار پروانه‌ی وی را جست و جو کنید. سپس با اطمینان کامل وکیل خود را انتخاب نمایید.

  • تشخیص صلاحیت علمی

قبل از اینکه وکیل را انتخاب نمایید از صلاحیت و تخصص وی در حوزه‌ای مورد نظر اطمینان حاصل فرمایید. البته وکیل حرفه‌ای می‌تواند کلیه‌ی پرونده‌ها با تمامی موضوعات متفاوت را بر عهده گیرد لیکن از آن‌جایی که وکلا برخی در یک زمینه تخصص دارند مانند وکیل کیفری، وکیل حقوقی، وکیل ایثارگران و وکیل‌های متعدد در هر زمینه‌ای. بهتر است وکیلی را انتخاب نمایید که در آن زمینه پرونده‌های بسیاری را به سر انجام رسانیده و تبحر کافی و اطلاعات لازم در آن مورد را داشته باشد.

  • صداقت وکیل

از دیگر خصایص وکلای حرفه‌ای صداقت ایشان است و می‌بایست در هر اتفاق و شرایطی موکل خود را  از حقیقت اگاه کند. کوچک نمایی پرونده یا بزرگ نمایی پرونده برای اخذ پرداخت حق‌الوکاله بیشتر امری نادرست و غیر انسانی است.

  • وجدان کاری

یک وکیل حرفه‌ای و موفق باید پرونده‌ای که به وی سپرده می‌شود را پرونده‌ی خود بداند و همان اندازه که برای خویشان خود وقت و انرژی صرف می‌کند، به همان اندازه نیز برای موکل خود صرف کند و انرژی بگذارد و احساس وجدان کاری در خصوص انجام فرایند حقوقی موکل خود داشته باشد.

  • اشراف و آگاهی کامل بر قوانین

از وظایف مهم یک وکیل این است که بر تمامی قوانین و مواد قانونی آگاه باشد خصوصا قوانین مرتبط یا پرونده‌ای که اخذ کرده است، همچنین باید با تسلط کامل کلیه‌ی جزئیات و کلیات پرونده را تجزیه و تحلیل و بررسی نماید و از طریق مواد قانونی و .. راه حل مناسبی برای حل پرونده بیابد. همچنین امانت داری، اعتماد، وقت شناسی و.. همه و همه از صفات بارز یک وکیل حرفه‌ای و مجرب می‌باشد.

به طور کامل یک وکیل مجرب و حرفه‌ای می‌تواند این تضمین را به شما بدهد که در صورتی که حق با شما است و با وجود اینکه حق با شما است در حقتان اجحاف شده است، از تضییع حق شما جلوگیری می‌کند و در کمترین زمان و بهترین و منصفانه ترین هزینه پرونده‌ی شما را به سر انجام می‌رساند. بهتر است با انتخاب وکیلی مجرب و تضمینی، ضامن موفقیت خود در پرونده باشید.

وکیل خوب پایه یک دادگستری
وکیل خوب پایه یک دادگستری

آیا وکیل برای حل پرونده نیاز است؟

پایه یک دادگستری می تواند از طریق راه های قانونی به موکل خود کمک کند و در دادگاه از او دفاع نماید، بعضی از موکل ها تصور می کنند که وکیل پایه یک دادگستری، از طریق آشنایی با قاضی پرونده و کادر قضایی می توانند مشکل آن ها را حل کنند. ولی باید بدانید وکیل پایه یک دادگستری هیچ قدرت فراتری از قانون را ندارند.

پایه یک دادگستری می تواند از طریق راه های قانونی به موکل خود کمک کند و در دادگاه از او دفاع نماید، بعضی از موکل ها تصور می کنند که  پایه یک دادگستری، از طریق آشنایی با قاضی پرونده و کادر قضایی می توانند مشکل آن ها را حل کنند. ولی باید بدانید وکیل پایه یک دادگستری هیچ قدرت فراتری از قانون را ندارند.

وکیل دعاوی بانکی

وکیل دعاوی بانکی، بانک ها از مهم ترین موسسات مالی و خدماتی هستند که نقش بسزایی در چرخش پول و اوراق ارزشمند در جامعه دارند. در سراسر دنیا قوانینی در خصوص روابط بین بانک ها با اشخاص حقوقی و حقیقی در راستای دریافت خدمات مالی و پولی وجود دارد. در چندین سال اخیر نگاه ویژه ای نسبت به بانک ها و موسسات اعتباری برداشته شده است و همین موضوع باعث شروع طرح دعاوی متعدد علیه بانک ها شده و لزوم داشتن وکیل دعاوی بانکی با سابقه بالا ایجاد کرده است. موسسه حقوقی عدالت نو خدمات تخصصی در زمینه دعاوی بانکی را ارائه می دهد و می توانید از مشاوره با وکلای حاذق و باتجربه بهره مند شوید.

وکیل دعاوی خانواده

بدیهی است که یک فرد به تنهایی قادر به تحقیق و شناسایی تمامی قوانین مربوط به خانواده است، چه بسا در برخی از موارد با توجه به نیاز روز جامعه، اصلاحاتی در قوانین اعمال می شود که اطلاع از تغییرات به روز نیز دشوار است و آگاهی از این تغییرات در حوزه کاری و تخصصی وکیل دعاوی خانواده می باشد.

از همین رو در هنگام بروز مسائل و مشکلاتی که نیاز به علم به مسائل حقوقی است، باید با مراجعه به وکیل دعاوی خانواده با تجربه بتوانیم از تمامی حق و حقوق خود دفاع کنیم. پیش از انتخاب هر وکیل دعاوی خانواده، شما لازم است تا حدودی به مشکل خود و راه حل های قانونی آن اشراف داشته باشید تا بتوانید از مهارت وکیل دعاوی خانواده خود اطمینان یابید. در بخش های زیر در مورد هر یک از دعاوی مربوط به امور خانواده توضیح مختصری جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان ارائه خواهد شد.

انجام امور ارث توسط وکیل

وکیل ارث فردی مورد اطمینان و آگاه به امور حقوقی مربوط به امور حسبی واشراف به طبقات ارث می باشد.اگر در مورد مساعلی هم چون ارث زن از شوهر،ارث فرزندخوانده و شرایط محرومیت از ارث با مشکل حقیقی و حقوقی مواجه شدید،در این رابطه می توانید از وکیل ارث کمک بگیرید.وکیل ارث علاوه بر علم به مساعل حقوقی باید به مساعل فقهی نیز تسلط کافی داشته باشد تا بتواند در مورد نحوه ی تقسیم ارث،از مادر به فرزند،زن مطلقه از همسر فوت شده و..از حقوق موکل خود دفاع کند.بهتر است قبل از هرکاری در مورد انحصار وراثت با یک وکیل ارث مشورت کنید و این مساله را ازجهت حقوقی بررسی نمایید. بارها شاهد این بوده ایم که عدم آگاهی افراد در انحصار وراثت باعث مشکلات جبران ناپذیری شده است پس کمک کردن از یک وکیل ارث نظر به اینکه اشراف کامل  به مساعل حقوقی دارد می تواند از هرحیث برای شما سودمند باشد.

انجام پرونده های کیفری توسط وکیل

جهت مشاوره با وکیل پایه یک داگستری در تهران با وکلاموسسه حقوقی عدالت نو تماس حاصل فرمایید. (خط ویژه) ۴۴۰۰۰۲۹۷-۰۲۱

روش های صحبت با وکیل و داشتن مشاوره

برای مشاوره و صحبت با وکیل پایه یک داگستری در تهران شما می توانید با شماره های درج شده در سایت و آدرس موسسه حقوقی عدالت نو مراجعه و تماس حاصل فرمایید . بهترین وکلا پایه یک دادگستری در موسسه حقوقی عدالت نو پذیرای مشکلات حقوقی شما هستند تا در کمترین زمان ممکن به شکل حقوقی شما رسیگدی کنند.

جهت مشاوره با وکیل پایه یک داگستری در تهران با وکلاموسسه حقوقی عدالت نو تماس حاصل فرمایید. (خط ویژه) ۴۴۰۰۰۲۹۷-۰۲۱

شماره وکیل پایه یک دادگستری

اگر قصد دارید یک وکیل دادگستری و پایه یک کارهای حقوقی شما را به بهترین شکل ممکن انجام دهد ، پیشنهاد می کنیم با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و با وکلای حرفه ای و کاربلد موسسه حقوقی عدالت نو  مشورت بگیرید و در صورت تمایل پرونده خود را به ما بسپارید و دیگر خیالتان راحت باشد.

سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
بهترین وکیل دعاوی بانکی در تهران

جهت مشاوره با وکیل پایه یک داگستری در تهران با وکلاموسسه حقوقی عدالت نو تماس حاصل فرمایید. (خط ویژه) ۴۴۰۰۰۲۹۷-۰۲۱

شماره وکیل پایه یک دادگستری در تهران

برای کسب پیروزی در پرونده های حقوقی خود اگر تصمیم به مراجعه و سپردن مراحل کاری خود به یک وکیل پایه یک داگستری و موسسه حقوقی معتبر در تهران را دارید موسسه حقوقی عدالت نو با وکلا با تجربه پایه یک دادگستری در کمترین زمان ممکن به مشکلات حقوقی شما رسیدگی می کنند.

جهت مشاوره با وکیل پایه یک داگستری در تهران با وکلاموسسه حقوقی عدالت نو تماس حاصل فرمایید. (خط ویژه) ۴۴۰۰۰۲۹۷-۰۲۱

چرا نیاز به وکیل پایه یک داریم؟

همه می دانیم که قانون یک مسئله پیچیده و سخت است و با کوچکترین اشتباه ممکن است بزرگترین ضرر را بدهیم که این یک وکیل خوب می تواند به ما کمک می کند که آن اشتباه کوچک را دیگه انجام ندهیم. وکیل به ما کمک می کند تا در دادگاه بهترین رای را بگیرم و آنها به دلیل اینکه به مسائل حقوق ایران تسلط کافی دارند می تواند از موکل خود دفاع کنند.

جستجوی وکیل

فقط یک راه و شاید شانس وجود دارد که شما پرونده خود را ببرید ، آن راه ، داشتن وکیل مناسب برای محافظت از حقوق شما و موفقیت پرونده است ، پس بی درنگ به جستجوی وکیل بپردازید .

در موارد مسئولیت مدنی و مواردی همچون قتل عمدی و شبه عمد ، انتخاب وکیل پایه یک دادگستری که دارای شهرت عالی است ، موجب می شود که دیگر شرکت های بیمه و وکیل مدافع دوباره راجع به نحوه مدیریت و هدایت پرونده شما فکر کنند . وکیل مناسب برای محافظت از منافع قانونی شما به شما کمک می کند تا پرونده شما در مسیر صحیح قانونی حرکت کند و نتایجی که شما نیاز دارید را به دست آورید.

بهترین وکیل پایه یک دادگستری برای تمامی پرونده ها

بهترین وکیل پایه یک دادگستری در تهران برای تمامی امور از جمله دعاوی بانکی، طلاق توافق، امور خانوادگی، امور کیفری، مشکلات بانکی و مالی و …. مشاوره با وکیل تهران.

جهت مشاوره با وکیل پایه یک داگستری در تهران با وکلا موسسه حقوقی عدالت نو تماس حاصل فرمایید. (خط ویژه) ۴۴۰۰۰۲۹۷-۰۲۱

جستجوی وکیل پایه یک دادگستری با تجربه

بسیاری از وکلا فقط در یک حوزه کاری و مسائل مرتبط به آن کار می کنند . به هنگام جستجوی وکیل برای خود ، باید وکیلی را انتخاب کنید که در حوزه پرونده شما دارای مهارت و تجربه ی کافی باشد . به عنوان مثال ، اگر تصمیم دارید که اعلام ورشکستگی از کسب و کار خود کنید ، یک وکیل طلاق نمی تواند کمک چندانی به شما کند . اما یک وکیل ورشکستگی که تمام مسائل مربوط به امور مالی و اعسار را می داند می تواند به بهترین شکل به شما کمک کند.

میزان تجربه قطعا چیزی است که باید در نظر بگیرید. برخی از موسسه ها فقط یک وکیل دارند ، در حالی که برخی از شرکت ها صدها وکیل متخصص و مجرب دارند . انواع مختلفی از موسسه های حقوقی وجود دارد که برخی از آنها بر مسائل بسیار خاصی تمرکز می کنند ، در حالی که دیگران ممکن است به طور کلی تر و در همه زمینه های قانونی و حقوقی تمرکز داشته باشند .

چرا این موضوع اینقدر مهم است ؟ مهارت ، توانایی و شهرت برای پرونده های سخت بسیار مهم است مخصوصا وقتی که به بررسی ، دادرسی ، حل و فصل و یا تلاش در مورد مسئولیت مدنی می پردازیم. وکلای دادگستری موفق تمرکز و تعادل خود را بر تخصص ، پشتکار ، توانایی بومی و میل به مذاکره و دعوی قضایی می گذارند ، و البته هر وکیلی نمی تواند به این مهم دست پیدا کند . پس بهتر است که شما در وهله نخست به جستجو خبره ای بپردازید که در این امور تخصص و مهارت کافی داشته باشد.

وکیل پایه یک دادگستری یعنی چه؟

وکیل پایه یک دادگستری به فردی می گویند که بعد از طی دوره تحصیلات دانشگاهی در مقطع لیسانس و یا بالاتر در رشته حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی یا همتراز آن در حوزه علمیه، در آزمون کانون وکلای دادگستری که هر سال یک بار برگزار می گردد.

جهت مشاوره با وکیل پایه یک داگستری در تهران با وکلاموسسه حقوقی عدالت نو تماس حاصل فرمایید. (خط ویژه) ۴۴۰۰۰۲۹۷-۰۲۱

وکیل پایه یک دادگستری خانم

با گسترش جوامع از لحاظ فرهنگی و پیشرفت در این زمینه و کنار گذاردن باور های غلط امروزه خانمها در تمام عرصه های کار دوشادوشآقایان مشغول به فعالیت بوده و حتی در برخی از موارد بسیار دقیق تر و با وسواسخاصی امور را مدیریت کرده و به پیش می برند.رشد چشمگیر دانشگاه ها و مراکز آموزشعالی نیز سبب شده خانمها در عرصه های دانشگاهی حضور پررنگی داشته باشند.رشته حقوق نیز از این قاعده مستثنی نبوده و یکیاز رشته های مورد علاقه و مورد پسند خانمها بوده است.از آنجایی که کار برای خانمهادر بعضی مشاغل حقوقی مانند قضاوت با محدودیت هایی همراه است،اکثر این عزیزان راهی شغل شریف وکالت می شوند و این شغل را مطلوب خویش می دانند.

وکلای خانم علاوه بر دانش می توانند با دقت واحساسات خاص خود در برخی از پرونده ها عملکرد بهتر و در نهایت نتیجه مطلوب تری کسب نمایند. مهمترین و بیشترین تقاضا برای وکیل پایه یک دادگستری خانم دعاوی خانوادگی و امور راجع به آن است . زیرا بسیاری از خانمها بنابه دلایل مختلف خصوصی و شخصی ترجیح می دهند که از وکیل خانم برای پیشبرد پرونده قضایی خویش بهره ببرند.وکلای خانم نیز می توانند با جلب حس اطمینان مشاور و همراه مناسبی برای موکلین خویش باشند.

وکیل حقوقی
وکیل حقوقی

وکیل پایه یک دادگستری در تهران

وکیل پایه یک دادگستری در تهران کسی است که در دبیرستان رشته علوم انسانی تحصیل کرده و با شرکت در کنکور سراسری علوم انسانی، در رشته حقوق یکی از دانشگاه های ایران یا خارج از کشور پذیرفته شده است و پس گذراندن دوره درسی خود فارغ التحصیل شده و پروانه وکالت گرفته است. در تعریف دیگر وکیل دادگستری کسی است که در حوزه مطالب، مسائل، موضوعات و مشکلات حقوقی تبحر و تسلط کاملی دارد و با این مهارت خود به عنوان نماینده افراد و برای دفاع از آن ها در داداگاه ها و مراکز قضائی حضور میابد تا حقوق موکلین خود را احقاق کند.

وکیل پایه یک دادگستری غرب تهران

شهر تهران بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر ایران و پایتخت آن میباشد. شهر تهران دارای محله و منطقه های مختلفی است که هر کدام از آنها جمعیت قابل توجهی از افراد را در خود جای داده اند. به واسطه همین بزرگی و تعدد، محلاترتهران به دو منطقه شرق و غرب تقسیم می شود. منطقه غرب تهران که بیش از نیمی از شهر تهران را در بر می گیرد جمعیت زیادی را در دل خود جای داده است. در میان این جمعیت زیاد افراد هم، بسیاری هستند که متاسفانه دچار مشکلات حقوقی و قضائی مختلف شده اند. از همین رو و در چنین شرایطی این افراد به دنبال وکیل پایه یک دادگستری غرب تهران معتبری مثل موسسه حقوقی عدالت نو می گردند.

انواع دعاوی حقوقی

  • دعاوی ملکی

منظور از دعاوی ملکی، دعاوی است که به امور مربوط به ملک پرداخته می شود و زمانی که منشا اختلافات دو نفر یا چندین نفر ناشی از ملک و مال غیرمنقول باشد که شامل مغازه، زمین، خانه، آپارتمان، باغ و غیره باشد دعاوی ملکی گفته می شود. برای حل و فصل شدن دعاوی های ملکی نیاز به بهترین وکیل ملکی در تهران است که توصیه می شود به او مراجعه کرده و در مدت زمان محدودی مشکل ملکی خود را حل کنید، زیرا ملک دارای ارزش مالی بسیار زیادی است و نیاز به وکیلی خبره و متخصص در زمینه ملکی است.

  • دعاوی خانوادگی

دعاوی خانوادگی جزو موارد مهمی است که بسیار اتفاق می افتد. وکیلی که به عنوان وکیل خانوادگی، اینچنین پرونده هایی را به عهده می گیرد، موظف است تا آموزش های لازم را برای رسیدگی به دعاوی و اختلافات خانوادگی را داشته باشد. بنابراین مراجعه به بهترین وکیل خانواده در تهران، جزو موارد مهم و پر اهمیت است که باید به آن پرداخته شود.

دعاوی کیفری به دعاوی گفته می شود که عنوان هایی که در قانون مجازان اسلامی به عنوان جرم محسوب می شود برای کسی یا شخصی اتفاق بیفتد. عناوینی مانند قتل، سرقت، کلاهبرداری، جعل، توهین و غیره جزو دعاوی کیفری می باشد. برای مواجه شدن با مسائل کیفری، توصیه می شود به بهترین وکیل کیفری در تهران مراجعه کنید.

دعاوی ثبتی جزو پیچیده ترین دعاوی در حوزه مربوط به حقوق است و نیاز به وکیلی خبره و متخصص دارد تا بتواند مشکلات در این زمینه را به بهترین نحو انجام دهد. دعاوی ثبتی شامل ثبت اسناد و املاک، ثبت مالکیت صنعتی، ثبت علائم تجاری، ثبت شرکت های تجاری و موسسات غیرتجاری و کلیه موارد مربوط به دفاتر اسناد رسمی است.

هزینه وکیل پایه یک

حال که تا حدودی دانستیم وکیل پایه یک کیست؟ باید بدانیم میزان حق‌الزحمۀ وکیل کاملاً به توافق بین وکیل و موکل بستگی دارد. اگر طرفین به توافقی برسند مبلغ توافقی اعتبار قانونی دارد. نرخ مصوب حق‌الوکاله در دعاوی مالی به‌صورت درصدی از مبلغ خواسته تعیین می‌شود و به بار مالی پرونده بستگی دارد.

میزان دقیق مبلغ حق‌الوکاله به وکیل و شرایط خاص پرونده بستگی دارد و نمی‌توان برای تمام پرونده‌ها نرخ ثابتی تعیین کرد. نرخ حق‌الوکاله هرسال توسط قوۀ قضاییه تصویب می‌شود. در حال حاضر نرخ مصوب حق‌الزحمه به شرح زیر است:

دعوی حق‌الوکاله
مطالعۀ پرونده توسط وکیل ۲ تا ۵ میلیون ریال
تنظیم دادخواست، اظهارنامه، متن لایحۀ دفاعیه و تنظیم متن شکوائیه تا سقف ۵ میلیون ریال
تا پانصد میلیون ریال هشت درصد پرونده
نسبت به مازاد بر مبلغ پانصد میلیون ریال تا دو میلیارد ریال هفت درصد پرونده
نسبت به مازاد بر مبلغ دو میلیارد ریال تا ده میلیارد ریال پنج درصد پرونده
نسبت به مازاد بر مبلغ ده میلیارد ریال تا سی میلیارد ریال چهار درصد پرونده
از سی میلیارد ریال به بالا سه درصد پرونده

سوالات متداول وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری کیست؟

وکیل پایه یک دادگستری وکیلی است که پس از قبولی در آزمون کارآموزی کانون وکلا دادگستری در پایان دوره کارآموزی در آزمون اختبار کانون وکلا نیز قبول شده و پروانه وکالت پایه یک دادگستری را از کانون وکلا دریافت می کند و برای اطلاع از جزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

فرق وکیل پایه یک و کارآموز

وکیل پایه یک دادگستری شخصی است که دوره کارآموزی را گذرانده است و اجازه دارد وکالت کند ولی وکیل کارآموز به تنهایی اجازه وکالت ندارد و باید یک وکیل سرپرست آن را تایید کند.

وکالت نامه و وکالت چیست ؟

وکالت یک عقد جایز است که در چارچوب مقررات قانون مدنی منعقد می‌شود و طرفین آن وکیل و موکل نامیده می‌شوند و به موجب آن یکی از طرفین، طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود می نماید ( ماده ۶۵۶ قانون مدنی) که باید در این مورد از حقوق موکل خود دفاع کند.

آیا وکلای دادگستری با هم فرق دارند؟

اگر منظور شما تخصص آنها باشد بله. اما یک وکیل می تواند هر پرونده ای را قبول کند، اما بسته به تخصص می تواند کار را انجام بدهد.

بهترین وکیل دادگستری را از کجا پیدا کنیم

بهترین وکیل شخصی است که توانایی بالا و اعتماد به نفس داشته باشد تا بتواند از موکل خود دفاع کند و مهارت کافی در دادخواست نویسی و حضور در جلسات دادگاه را داشته باشد.

 تفاوت وکیل پایه یک دادگستری با وکیل قوه قضاییه چیست؟

وکیل پایه یک دادگستری پروانه وکالت خود را از کانون وکلا دادگستری دریافت کرده اما وکیل قوه قضاییه پروانه خود را از مرکز وکلا قوه قضاییه دریافت می کند و برای اطلاع ازجزییات متن مقاله را مطالعه نمایید.

وظایف وکیل پایه یک دادگستری چیست؟

ارائه یک نسخه از وکالت نامه به موکل حضور در جلسات دادگاه دفاع از حقوق موکل در حدود متعارف و اطلاع دادن وصول ابلاغیه ها به موکل به ویژه در ارتباط با آرای صادر شده از مهم ترین وظایف وکیل پایه یک دادگستری بوده.

شماره وکیل پایه یک دادگستری

اگر نیاز به مشاوره با وکیل دارید می توانید با شماره تلفن وکیل دادگستری (خط ویژه) ۴۴۰۰۰۲۹۷-۰۲۱

۰۲۱-۴۴۰۴۱۴۳۶ تماس بگیرید و در خصوص پرونده زمان انجام، هزینه‌های لازم، حق ‌الوکاله وکیل اطلاعات دریافت کنید

موسسه حقوقی عدالت نو | وکیل پایه یک دادگستری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی

به نظر من موسسه حقوقی عدالت نو بهترین وکلا پایه یک دادگستری رو دارن به من خیلی کمک کردن

مدیر سایت

ممنون از نظر شما

مدیر سایت

ممنون

آخرین مقالات موسسه حقوقی عدالت نو

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x