موسسه حقوقی عدالت نو
حمید رضا کاکاوند
حمید رضا کاکاوند

حمید رضا کاکاوند وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز 1)هجده سال سابقه وکالت2) ده سال انجام امور تخصصی وکالت بانک صادرات و تخصص در دعاوی مربوط به امور بانکی و موسسات مالی و اعتباری3) کارشناسی ارشد حقوق بین الملل دانشگاه شهید بهشتی4)انجام دعاوی

ادامه

دسته بندی مطالب

مشاوره حقوقی
مشاوره حقوقی

وام برای شخص ثالث

وام برای شخص ثالث
فهرست مطالب

وام برای شخص ثالث

وام برای شخص ثالث، خیلی از مواقع فردی که مورد اعتماد ماست، تقاضای دریافت وام را دارد ولی شرایط اخذ وام را ندارد، از ما تقاضا می‌کند که وام را بگیریم و بعد به ایشان انتقال دهیم و خودش اقساط وام را واریز می‌کند. ماهم بر اساس اعتمادی که داشتیم وام را دریافت و به ایشان منقل می‌کنیم.
اما غافل از اینکه آن شخص اقساط را پرداخت نمی‌کند و قسط‌هاروی هم انباشه می‌شود و جریمه‌هم به اقساط اضافه می گردد
بعد از مراجعه به بانک متوجه می‌شویم که فرد هیچکدام از قسط‌هارا پرداخت نکرده و بانک هم درصدد شکایت هست و چک یا سفته را بازگشت می‌زند.
ما اینجا می‌خواهیم اعلام کنیم که وام گیرنده نبودیم و بعد از دریافت وام آن را به شخص دیگری تحویل دادیم، در این صورت چه اقدامی باید انجام داد؟!

وام برای شخص ثالث

از لحاظ قانون اگر ضامنی شخصی باشیم، می‌توانید وام را پرداخت کنید، بعدا هرچقدر بابت اصل و سود پرداخت کردید، بانک به شما رسید می‌دهد و به استناد آن رسید می‌توانید به دادگاه مراجعه کنید و علیه وام گیرنده طرح دعوا کنید.
اما در این مثال وقتی اعتماد بیجا کردید و خودتان وام گیرنده هستید نمیتوانید علیه آن شخصی که وام را به حسابش واریز کردید طرح دعوا کنید، چون از لحاظ قانون شما ضامن نیستید، خود وام گیرنده هستید و اعتماد اشتباه کردید، بنابراین وقتی وامی که عقب افتاده رو پرداخت می‌کنید، نمیتوانید اون چیزی رو که پرداخت کردید علیه اون شخص طرح دعوا کنید، چون از لحاظ قانون خودتون وام گیرنده محسوب می‌شوید و دین خودتان رو پرداخت کردید.

مقالات پیشنهادی : 

حالا اگر استناد کنید به این موضوع که بعد دریافت وام، هزینه رو واریز کردید برای طرف مقابل، از لحاظ قانون قرض محسوب می‌شود، بنابراین نمی‌توانید سود و خسارت های کلان بانکی رو از طرف مقابل دریافت کنید.
برای اینکه دچار این گرفتاری‌ها نشوید، دو خط بنویسید!

سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
استارت آپ چیست؟ | تفاوت استارت آپ با سایر کسب و کارها | راه اندازی استارت آپ

من این وام را برای شما می‌گیرم، پس مسئولیت پرداخت اصل، سود و خسارت با خود شماست، اگر نپرداختید همان میزانی که بانک از بنده دریافت کرد، شما مسئول پرداختش هستید و هرزمان که من بخواهم طرح دعوا کنم، انچه که به جای شما به بانک دادم عینا می‌توانم از شما مطالبه کنم، یک برگ چک سفید امضا هم از ایشان بگیرید و ضمیمه قرارداد کنید تا بعدها گرفتار نشوید.

عدالت نو | وام برای شخص ثالث

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات موسسه حقوقی عدالت نو

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x