موسسه حقوقی عدالت نو
حمید رضا کاکاوند
حمید رضا کاکاوند

حمید رضا کاکاوند وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز 1)هجده سال سابقه وکالت2) ده سال انجام امور تخصصی وکالت بانک صادرات و تخصص در دعاوی مربوط به امور بانکی و موسسات مالی و اعتباری3) کارشناسی ارشد حقوق بین الملل دانشگاه شهید بهشتی4)انجام دعاوی

ادامه

دسته بندی مطالب

مشاوره حقوقی
مشاوره حقوقی

لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری

لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری
فهرست مطالب

لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری (تغییر ساعت کاری و تعطیلی پنجشنبه)

لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری که به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور در جلسه ۱۴۰۱/۸/۱۸ هیئت وزیران به تصویب رسیده است، در ۱۴۰۱/۹/۵ برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

مقدمه توجیهی:(لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری )

در راستای اجرای بندهای (۱)، (۹)، (۱۲) و (۱۷) سیاست‌های کلی نظام اداری مبنی بر نهادینه‌سازی فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و کرامت انسانی و ارج نهادن به سرمایه‌های انسانی و اجتماعیف توجه به استحکام خانواده و ایجاد تعادل بین کار و زندگی افراد در نظام اداری، توجه به اثربخشی و کارآیی در فرآیندها و روش‌های اداری به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات کشور و خدمات رسانی برتر، نوین و کیفی به منظور ارتقای سطح رضایت‌مندی و اعتماد مردم، لایحه زیر برای طی تشریفات قانونی تقدیم می‌شود:

لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری

ماده واحده- ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری -مصوب ۱۳۸۶- به صورت زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۸۷- ساعات کار کارمندان دولت چهل و دو ساعت و سی دقیقه در هفته است و ترتیب و تنظیم ساعات کار ادارات به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیئت وزیران تعیین می‌گردد. تغییر ساعت کارمندان با رعایت سقف مذکور و در چهارچوب ضوابط پیشنهادی سازمان اداری و استخدامی کشور که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، بر عهده دستگاه ذی‌ربط می‌باشد. میزان ساعات تدریس معلمان و اعضای هیئت علمی از ساعات موظف، در طرح های طبقه بندی مشاغل ذیربط تعیین خواهد شد.

سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
ابطال تعرفه عوارض حق‌الثبت اسناد رسمی و تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی به مأخذ هشت درصد

تبصره ۱-(لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری )

کارمندان می‌توانند با موافقت دستگاه اجرایی ساعات کار خود را تا یک چهارم ساعت کار روزانه (حداکثر (۱۰) ساعت) تقلیل دهند. میزان حقوق و مزایا، نحوه محاسبه سوابق خدمت این قبیل کارمندان متناسب با ساعات کار آنان تعیین خواهد شد.

تبصره ۲-(لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری )

دستگاه های اجرایی می توانند در موارد خاص با موافقت هیئت وزیران و رعایت سقف ساعات کار با توجه به شرایط جغرافیایی و منطقه ای و فصلی ساعات کار خود را به ترتیب دیگری تنظیم نمایند.

تبصره ۳-(لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری )

لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری| ماده ۸۷ قانون خدمات کشوری|ماده قانون مدیریت خدمات کشوری | اصلاح ماده قانون مدیریت خدمات

متناسب با تغییرات فناوری و در شرایط اضطرار و بحران نظیر آلودگی هوا، کمبود انرژی، وقوع حوادث غیرمترقبه، شیوع بیماری‌های فراگیر و یا در ایام خاص نظیر ماه مبارک رمضان، به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و تصویب هیئت وزیران، ساعت کار و نحوه ارائه خدمت کارمندان، فارغ از سقف مذکور در این ماده تعیین می‌شود.

تبصره ۴-(لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری )

همه دستگاه‌های اجرایی اعم از ستادی و استانی، به استثنای بخش عملیاتی مراکز و واحدهای خدمت‌رسان نظیر واحدهای ذی‌ربط بهزیستی، بانک‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی- درمانی، اماکن ورزشی و واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی موظفند ساعات کار خود را در پنج روز هفته تنظیم نمایند.

تبصره ۵-(لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری )

در همه قوانین و مقرراتی که از مبنای چهل و چهار ساعت کار در هفته و یکصد و هفتاد و شش ساعت کار در ماه استفاده شده است، از تاریخ ابلاغ این قانون به ترتیب به چهل و دو ساعت و سی دقیقه کار در هفته و یکصد و هفتاد ساعت کار در ماه اصلاح می‌شود.

سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
افتتاح حساب بانکی محدود شد

رییس‌جمهور

لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری
لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری

مقالات پیشنهادی :

نظریه‌‌‌‌ رئیس مجلس شورای اسلامی موضوع صدر ماده واحده و تبصره (۴) الحاقی

رأی شماره۳۴۵ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری درخصوص بازنشستگان | مصوبه سال ۱۳۸۶

موسسه حقوقی عدالت نو | لایحه اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسینی

سلام بر تمام نمایندگان مردم در مجلس. برای ما مهم نیست پنجشنبه،جمعه یا جمعه و شنبه تعطیل باشه…یه کاری هم میشه کرد.تعطیلات وسط هفته حذف و۳روز در هفته از ساعت ۸ الی ۱۶باشه..عید هم که کلا تعطیله..همون ساعت کاری درسال، درمیاد..تعطیلات انقدر پخش وپلاس که آدم نمیتونه جایی بره.حالا بعضی از شرکتها میگن تعطیلات و بیاییم سرکار..مگه این کار حرام نیست..لطفا پیگیری کنید..به فکر خلق الله هم باشید..به صاحب شرکتها بگید..فقط پول ملاک نیست..استراحت مغز هم مهمه

مریم

جناب اقای قالیباف امیدوارم که بعنوان نمایندگان مجلس و مردم و جنابعالی به عنوان رییس نمیاندگان مردم و مجلس با این طرح مخالفت بفرمایید . واقعا که متاسفام برای کسانی که این لایحه رو تنظیم کردند چی فکر کردند خدا داند . لااقل برای شهرهای بزرگ مثل تهران تصمیمتونو عوض میکردید که ۴ و نیم از اداره بزنیم بیرون کی برسیم !🙄

حسینی

یا پنجشنبه و جمعه تعطیل کنید،یا جمعه شنبه..خلق الله رو اذیت نکنید..هرکس در روز تعطیل بره سرکار حرام و حقوق یک ماهشو ندید..کل عید و تعطیل کنید..تعطیلات وسط هفته رو بردارید..چهارشنبه سوری و شب یلدا ساعت کاری تا۱۵..بقیه تعطیلات مثل.شهادت امامان بجز تاسوعا و عاشورا..بردارید

آخرین مقالات موسسه حقوقی عدالت نو

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x