موسسه حقوقی عدالت نو
حمید رضا کاکاوند
حمید رضا کاکاوند

حمید رضا کاکاوند وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز 1)هجده سال سابقه وکالت2) ده سال انجام امور تخصصی وکالت بانک صادرات و تخصص در دعاوی مربوط به امور بانکی و موسسات مالی و اعتباری3) کارشناسی ارشد حقوق بین الملل دانشگاه شهید بهشتی4)انجام دعاوی

ادامه

دسته بندی مطالب

مشاوره حقوقی
مشاوره حقوقی

دیگه مبایعه نامه ننویس!

مبایعه نامه نویسی + فایل خام word و pdf
فهرست مطالب

دیگه مبایعه نامه ننویس!❌ در‌صورتی‌که قصد فروش ملک یا خودرو خود را دارید ❌ و خریدار در ابتدا فقط شرایط پرداخت مبلغ کمی از ثمن معامله را دارد و مابقی مبلغ قرار است چند روز بعد پرداخت شود، حتماً اقدام به تنظیم قولنامه نمایید نه مبایعه‌نامه به‌این دلیل که👇👇

🔴 با تنظیم مبایعه‌نامه مالکیت به خریدار منتقل می‌گردد و درصورت عدم پرداخت مابقی‌ثمن ، فروشنده یا می‌تواند پول را مطالبه کند یا اگر حق فسخی پیش‌بینی شده‌باشد، معامله را فسخ نماید، اما با تنظیم قولنامه مالکیت منتقل نمی‌گردد و فقط نوعی تعهد به انجام معامله در آینده می‌باشد.

مبایعه نامه

مبایعه نامه یا قرارداد فروش، یک نوع قرارداد حقوقی است که بین دو طرف برای انتقال مالکیت یک مال یا دارایی صورت می‌گیرد. در این قرارداد، فروشنده حق مالکیت خود را بر روی ملک یا دارایی به خریدار منتقل می‌کند و خریدار در مقابل مبلغ معینی از پول به فروشنده پرداخت می‌کند.

مبایعه نامه معمولاً شامل موارد زیر است:

  1. طرفین قرارداد: نام و آدرس فروشنده و خریدار باید در قرارداد ذکر شود.
  2. شرح مورد فروش: جزئیات مالی، فیزیکی و قانونی مورد فروش باید به طور دقیق در مبایعه نامه ذکر شود. این شرح می‌تواند شامل نوع مال یا دارایی، مشخصات فنی، شرایط استفاده، حقوق و مزایای مرتبط با آن و سایر جزئیات مربوطه باشد.
  3. قیمت: مبلغی که خریدار برای خرید مال یا دارایی پرداخت می‌کند، در مبایعه نامه ذکر می‌شود. همچنین شرایط پرداخت، مثل پرداخت نقدی یا اقساطی، نیز ممکن است در قرارداد وارد شود.
  4. شرایط و ضوابط: هر گونه شرایط و ضوابط اضافی مانند شرط بررسی فنی، شرط خرید و فروش شرطی و غیره باید در مبایعه نامه مشخص شوند.
  5. تاریخ و امضا: تاریخ امضای مبایعه نامه و امضای طرفین بر روی قرارداد ذکر می‌شود. امضای طرفین نشان از رضایت و تعهد آنها نسبت به قرارداد است.

مهم است که قبل از امضای مبایعه نامه، طرفین قرارداد موارد مهم را به دقت بررسی کنند و در صورت نیاز، نصیحت حقوقی موردنظر خود را دریافت کنند. همچنین، معمولاً در مواردی مانند خرید و فروش ملک یا دارایی گران قیمت، کمک یک وکیل در تدوین و بررسی مبایعه نامه توصیه می‌شود.موسسه حقوقی عدالت نو با دارابودن وکلای مجرب و کاردرست میتواندد شمارا در این زمینه یاری کنند.

مشاوره حقوقی رایگان
مشاوره حقوقی رایگان

شرایط پرداخت در مبایعه نامه

شرایط پرداخت در مبایعه نامه معمولاً جزئی از قرارداد فروش می‌باشد و شرایطی که طرفین برای پرداخت مبلغ فروش تعیین می‌کنند را شامل می‌شود. این شرایط می‌توانند بر اساس توافقات طرفین و نوع معامله متفاوت باشند. در زیر، چند شرط پرداخت معمول در مبایعه نامه ذکر شده است:

  1. پرداخت نقدی: در برخی موارد، خریدار مبلغ کل یا بخشی از مبلغ فروش را به صورت نقدی و در زمان امضای قرارداد پرداخت می‌کند.
  2. پرداخت اقساطی: در بعضی معاملات، طرفین می‌توانند توافق کنند که خریدار مبلغ فروش را به صورت اقساط ماهیانه یا سالیانه به فروشنده پرداخت کند. در این صورت، شرایط دقیق پرداخت اقساط، مبلغ هر قسط، نرخ بهره (اگر وجود داشته باشد) و تاریخ پرداخت هر قسط در قرارداد مشخص می‌شود.
  3. پرداخت با وثیقه: در بعضی موارد، خریدار ممکن است بخواهد مبلغ فروش را با ارائه وثیقه یا تضمین مالی دیگری پرداخت کند. این وثیقه می‌تواند در صورت عدم پرداخت مبلغ به موقع، به فروشنده تعلق یابد.
  4. پرداخت بر اساس شرایط خاص: شرایط پرداخت می‌توانند بر اساس توافقات خاصی مانند دریافت درآمد آینده، فروش مال و دارایی‌های دیگر یا تسویه بدهی‌های معوقه تعیین شوند.

مهم است که شرایط پرداخت مبلغ فروش به دقت در قرارداد مشخص شود و طرفین قبل از امضای قرارداد، این شرایط را به دقت بررسی کنند.

بیشتر بخوانید:

پرسش و پاسخ مسائل حقوقی

وکیل بانکی در صادقیه

بهترین وکیل دعاوی بانکی در تهران

نمونه مبایعه نامه

ماده ۱ : طرفين قرارداد

۱-۱- فروشنده/فروشندگان ……… فرزند ………… به شماره شناسنامه ………… صادره از …………… کدملي ………. متولد …….. ساکن ………… تلفن ………… با وکالت/قيمومت/ولايت/وصايت ……….. فرزند ……….. به شماره شناسنامه ……….. متولد ………….. بموجب ………. .

۲-۱- خريدار/خريداران  …………. فرزند ……….. به شماره شناسنامه ………… صادره از …………… کدملي ………. متولد ……….. ساکن ………… تلفن ……….. با وکالت/قيمومت/ولايت/وصايت ……….. فرزند ……… به شماره شناسنامه ……….متولد ……… بموجب ………. .

 


ماده ۲ : موضوع و مشخصات مورد معامله 

عبارتست از انتقال ……… دانگ يک ………….. داراي پلاک ثبتي شماره ………. فرعي از …………… اصلي قطعه …………. واقـع در بخش …… حوزه ثبتي ……… به مساحت ………. متر مربع دارای سند مالکیت به شماره سریال ……. صفحه ………….. دفتر ………….. بانضمام …….. دانگ پارکینگ شماره ……..   فرعی و ………….. دانگ انباری شماره ………… فرعی از …………. اصلی طبق سند رهنی شماره  ………. دفتر اسناد رسمی …….. مورد رهن بانک ………. داراي حق اشتراک آب / برق / گاز / اختصاصي / اشتراکي / شوفاژ / روشن / غيرروشن / کولر/ تلفن داير/ غير داير به شماره ………….. . به نشاني ………………. .

سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
وکیل فسخ قرارداد

 


ماده ۳ : ثمن معامله

مبلغ ……… ریال معادل ………. تومان وجه رایج مملکتی تعیین و مورد توافق و تراضی طرفین قرار گرفت که به شرح ذیل از سوی خریدار / خریداران پرداخت می گردد :
۱-۳- مبلغ ………… ريال معادل …………. تومان نقداً به موجب چک شماره ………… عهده بانک …………… مورخ ……….. فی المجلس از ناحیه خریدار / خریداران به فروشنده به عنوان قسمتی از ثمن معامله پرداخت و فروشنده / فروشندگان با امضاء این مبایعه نامه اقرار به اخذ مبلغ فوق نموده اند .

۲-۳- بقیه ثمن معامله که مبلغ …….. ريال تعيين گرديد  ريال معادل …………… ريال تعيين گرديد  تومان می باشد توافق گردید به شرح ذیل پرداخت گردد :
مبلغ ……………. و الباقی ثمن معامله که مبلغ ………. می باشد به هنگام تنظیم سند رسمی و انتقال قطعی / وکالتی در دفترخانه شماره ………… واقع در ………… .
تبصره ۱ : عدم وصول چکها یا مطالبه مبلغ مندرج در بند ۱-۳ ماده ۳ این مبایعه نامه از سوی فروشنده / فروشندگان تأثیری در صحت معامله ایجاد نخواهد کرد .
تبصره ۲ : فروشنده متعهد گردید مورد معامله را در تاریخ ………….. صحیح و سالم تخلیه کامل نموده و در قبال اخذ رسید کتبی به خریدار تحویل نماید .

 


ماده ۴ : شرايط مربوط به تنظيم سند 

۱-۴- طرفين متعهد شدند جهت تنظيم سند طبق قرارداد در تاريخ     /    /    ۱۳  در دفتر اسناد رسمي شماره ……. و یا دفترخانه ای که بانک یا سازمان متبوعه واقع در …………………. پیشنهاد نماید حاضر شوند و با انجام کلیه تعهدات و شرایط مندرج در مبایعه نامه نسبت به تنظیم سند رسمی مورد معامله اقدام نماید و فروشنده متعهد گردید سند را به نام خریدار یا هر کس که خریدار معرفی نماید انتقال دهد ، در ضمن اجرای تعهد به تنظيم سند از طرف فروشنده بنام انتقال گيرنده بعدي ، موکول به احراز انتقال از طريق ارائه قرارداد مي باشد . در صورت عدم حضور هر يک از طرفين در دفتر خانه اسناد رسمي براي تنظيم سند ، گواهي سر دفتر مثبت تخلف نامبرده مي باشد .

۲-۴- عدم ارائه مستندات و مدارک لازم جهت تنظيم سند از طرف فروشنده و عدم پرداخت ثمن توسط خريدار در حکم عدم حضور است و سر دفتر در موارد مذکور مجاز به صدور گواهي عدم حضور مي باشد .

۳-۴- ………. .

۴-۴- ………. .

۵-۴- ………. .

۶-۴- ………. .

۷-۴- ………. .

 


ماده ۵ : شرايط تسليم مورد معامله 

۱-۵- فروشنده موظف است مورد معامله را در تاريخ     /    /    ۱۳  با تمام توابع و ملحقات و منضمات آن تسليم خريدار کند و هر گونه موانع در استيفاء و بهره برداري کامل از مورد معامله را برطرف کند .

۲-۵- در صورتيکه معلوم گردد مورد معامله به جهت قوه قاهره قابليت انتقال نداشته و اين عامل مربوط به زمان انعقاد مبايعه نامه باشد عقد باطل است و فروشنده موظف است ثمن دريافتي را به خريدار عودت نمايد .

۳-۵- در صورتيکه معلوم گردد مورد معامله به هر علتي غير از عامل قوه قاهره مانند رهن ، مصادره ، عمليات اجرائي دادگستري و يا اجراي اسناد رسمي ، مستحق للغير و غصبـي بودن قانونـاً قابل انتقــال به خريـدار نبوده فروشنـده موظف است علاوه بر استرداد ثمن معامله معادل ………….. ريال بعنوان خسارت به خريدار بپردازد .

۴-۵- ………. .

۵-۵- ………. .

۶-۵- ………. .

۷-۵- ………. .

 

(مهم ترین بخش در نگارش یک قرارداد همین قسمت شرایط قرارداد است که می تواند حسب مورد و با توجه به توافقات طرفین و ویژگی های معامله متفاوت باشد.توصیه می شود این قسمت حتما تحت نظر و بعد از مشاوره با یک وکیل تنظیم شود و در صورت امکان بهتر است نگارش کلی یک قرارداد خصوصاً بخش شرایط قرارداد را به یک وکیل متخصص دعاوی حقوقی و قراردادها بسپارید.)


ماده ۶ : آثار قرارداد 

۱-۶- اين قرارداد فروشنده را از هرگونه انتقال مورد معامله به هر عنوان و دليل به غير از خريدار منع مي کند . در صورت تخلف و انتقال به غير ، خريدار حق خواهد داشت درخواست فسخ قرارداد را نموده و يا با اقامه دعوي ابطال به طرفيت فروشنده و منتقل اليه ، الزام فروشنده را به انتقال مورد معامله بخواهد . در صورتيکه الزام ممکن نباشد خريدار حق فسخ معامله را دارد و فروشنده موظف است کليه هزينه هايي که خريدار متقبل شده بپردازد و معادل …………….ريال بعنوان خسارت تخلف از عدم انجام تعهد به وي پرداخت نمايد .

۲-۶- فروشنده متعهد است قبلاً و يا حداکثر تا زمان مقرر براي تنظيم سند رسمي کليه مجوزها و مدارک لازم از مراجع مختلف در خصوص مورد معامله از قبيل مفاصاحساب شهرداري ، مالياتي و غيره را اخذ نمايد .

۳-۶- فروشنده مکلف است کليه بدهيهاي احتمالي در خصوص توابع ، اعيان ، مستحدثات و امکانات موجود در مورد معامله را حداکثر تا زمان تنظيم سند رسمي تسویه نمايد .

سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
فروش ملک مشاع | سهم مشاع | تقسیم مال مشاعی | ملک مشاع غیرقابل افراز

۴-۶- ………. .

۵-۶- ………. .

۶-۶- ………. .

۷-۶- ………. .

دانلود مبایعه نامه املاک بصورت word

دانلود مبایعه نامه املاک بصورت pdf

نمونه مبایعه نامه خودرو

ماده ۱: متبایعین

۱-۱- فروشنده / فروشندگان… فرزند… به شماره شناسنامه / اقتصادی /… ثبت… صادره از… متولد سال… دارای کد ملی… ساکن… کد پستی… تلفن…اصالتاً از طرف خود و ولایتان / قیومتاً / وصایتاً / وکالتاً / به نمایندگی و امضاء مجاز / از طرف… به‌موجب… و با اختیارات تام نسبت به انجام مورد معامله.

۲-۱- خریدار / خریداران… فرزند… به شماره شناسنامه / اقتصادی /… ثبت… صادره از… متولد سال… دارای کد ملی… ساکن… کد پستی… تلفن… اصالتاً از طرف خود و ولایتاً / قیمومتاً / وصایتاً / وکالتاً / به نمایندگی و امضاء مجاز / از طرف… به‌موجب… و با اختیارات تام نسبت به انجام مورد معامله.

ماده ۲: موضوع و مشخصات مورد معامله

عبارت است از انتقال… دانگ یک دستگاه اتومبیل نوع… سیستم… تیپ… مدل… رنگ… ظرفیت… تعداد… سیلندر نوع سوخت… تعداد محور… تعداد چرخ… شماره موتور… شماره شاسی… شماره انتظامی ناجا… / فاقد شماره انتظامی ناجا، شناسنامه خودرو (VIN) … خریداری فروشنده به‌موجب… با تمام لوازم منصوبه از قبیل: …. . …

ماده ۳: ثمن معامله

۳-۱- ثمن معامله به‌طور مقطوع به عدد (… ریال) و با حروف (… ریال) تعیین گردید.

۳-۲- هم‌زمان با این توافق مبلغ با حروف (… ریال) نقداً / طی چک شماره… عهده بانک… شعبه… کد… به فروشنده پرداخت گردید. باقیمانده ثمن با حروف (…ریال) در زمان تنظیم سند در دفتر اسناد رسمی پرداخت خواهد شد.

تبصره: در صورت‌عدم درج ثمن مورد معامله مطابق مواد۱۹۰ و ۳۳۸ و بند ۴ ماده ۳۶۲ و ۳۹۵ قانون مدنی، قرارداد مذکور از طرف فروشنده قابل‌فسخ است

ماده ۴: شرایط معامله

۴-۱- طرفین متعهد شدند جهت تنظیم سند رسمی، طبق قرارداد در تاریخ… به حروف… در دفتر اسناد رسمی شماره. . … حاضر شوند و فروشنده متعهد گردید در قبال دریافت مابقی ثمن مورد معامله حسب بند (۳-۲) قرارداد سند را به نام خریدار انتقال دهد در صورت‌عدم حضور هر یک از طرفین در دفترخانه اسناد رسمی در زمان تعیین‌شده مزبور گواهی سردفتر مثبت تخلف نامبرده می‌باشد، در ضمن اجرای تعهد به تنظیم سند از طرف فروشنده به منتقل الیه و یا هر شخص دیگری که خریدار معرفی می‌نماید منوط به احراز انتقال از طریق ارائه قرارداد جدید می‌باشد.

۴-۲-عدم ارائه مستندات و مدارک لازم جهت تنظیم سند از طرف فروشنده وعدم پرداخت ثمن توسط خریدار، در حکم‌عدم حضور است و سردفتر در موارد مذکور مجاز به صدور گواهی‌عدم حضور می‌باشد.

۴-۳- مورد معامله با تمام لوازم موجود و اسناد و مدارک، همراه با رؤیت کامل فنی و بدنه توسط خریدار و یا کارشناس منتخب وی صورت گرفت و از کمیت و کیفیت آن آگاه می‌باشد.

۴-۴- مسئولیت هرگونه تخلف، شکایت و کشف فساد اعم از راهنمایی و رانندگی، کیفری و مدنی که با استفاده از مورد معامله تا زمان تحویل، به وقوع پیوسته باشد بر عهده فروشنده بوده و از زمان تحویل مورد معامله توسط خریدار کلیه مسئولیت‌های متصوره بر عهده خریدار می‌باشد.

۴-۵- هزینه‌های نقل‌وانتقال اعم از دارایی و شهرداری به عهده فروشنده و هزینه حق التحریر به‌طور توافقی به‌صورت… / بالمناصفه به عهده طرفین می‌باشد.

۴-۶- کلیه خیارات ازجمله خیار غبن به هر عنوان ادعا و به هر میزان با اقرار طرفین به علم و اطلاع کامل نسبت به عرف بازار اسقاط گردید. موارد تقلب و تدلیس که به طور واضح و آشکار علت غبن باشد، مستثنی است.

۴-۷- در صورتیکه معلوم گردد مورد معامله به هر علتی غیر از عامل قوه قهریه به‌مانند مصادره بودن، رهن بودن، عملیات اجرایی دادگستری یا اجرای اسناد رسمی، مستحق للغیر و یا غصبی بودن، قانوناً قابل‌انتقال به خریدار نبوده، فروشنده موظف است کلیه هزینه‌هایی راکه خریدار متقبل شده، پرداخت‌نموده و معادل… ریال به‌عنوان خسارت تخلف از انجام تعهد به وی پرداخت و ثمن دریافتی را با احتساب خسارت قانونی مسترد نماید.

۴-۸- مورد معامله در تاریخ… با حروف… ساعت… تحویل خریدار شد و یا در تاریخ… در زمان تنظیم سند در دفتر اسناد رسمی به خریدار تحویل خواهد شد.

۴-۹- در صورت‌عدم حضور هر یک از طرفین برای تنظیم سند رسمی انتقال در دفتر اسناد رسمی تعیین‌شده، توافق گردید طرف ممتنع از حضور در دفترخانه به ازای هرروز تأخیر در تنظیم سند رسمی انتقال مبلغ… ریال به‌عنوان جبران خسارت‌عدم اجرای تعهدات در وجه طرف مقابل پرداخت نماید. ضمناً خسارت مذکور مستقل از تعهد اصلی بوده و با آن قابل‌جمع است.

ماده ۵: حق‌الزحمه مشاور (متصدی) خودرو

عضو شماره… اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان اتومبیل… و دارای پروانه تخصصی اشتغال… صادره اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان… منطبق با تعرفه مصوب هیأت عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور از هر طرف معامله مبلغ… ریال می‌باشد که هم‌زمان با امضاء این قرارداد به‌موجب قبوض شماره‌های… و… پرداخت شد.

سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
وکیل جعل سند

ماده ۶

این قرارداد، در تاریخ با حروف… ساعت… در دفتر واحد صنفی شماره فوق الاشاره واقع در… در چهار نسخه تنظیم، امضاء و مبادله گردید و مشاور (متصدی) مربوطه مکلف است ضمن ممهور نمودن نسخه قرارداد به مهر مخصوص واحد صنفی، نسخه اول و دوم را به طرفین قرارداد تسلیم و نسخه سوم را در دفتر مخصوص بایگانی نموده و نُسَخ چهارم به اداره راهنمایی و رانندگی ناجا ارسال نمایند. هر چهار نسخه دارای اعتبار یکسان است که با تنظیم سند رسمی در دفتر اسناد رسمی از درجه اعتبار ساقط می‌شود.

ماده ۷: توضیحات قرارداد

ماده ۸: مورد معامله و موضوع این مبایعه‌نامه حسب مورد ازلحاظ فنی تائید می‌شود.

نام و نام خانوادگی کارشناس فنی

دانلود فایل pdf مبایعه نامه خودرو

سوالات متداول

چگونه می‌توانم الگوی مبایعه نامه را بر اساس شرایط خاص خود تنظیم کنم؟

الگوی مبایعه نامه را می‌توانید بر اساس شرایط خاص خود تنظیم کنید. در اینجا چند مورد را بررسی می‌کنیم که به شما کمک می‌کند الگوی مبایعه نامه را ویرایش و سفارشی کنید:

  1. شرح مال یا دارایی: در بخشی که شرح مال یا دارایی مورد فروش را توصیف می‌کند، شما باید جزئیات کاملی از مورد فروش را ارائه دهید. می‌توانید نوع، مدل، شرایط فنی، وضعیت فعلی، عیوب موجود (در صورت وجود) و هر اطلاعات دیگر مربوط به مال یا دارایی را درج کنید.
  2. قیمت و شرایط پرداخت: شما باید شرایط مالی را که برای پرداخت مبلغ فروش تعیین کرده‌اید، مشخص کنید. آیا مبلغ به صورت نقدی پرداخت می‌شود یا در اقساط؟ اگر به اقساط پرداخت می‌شود، مبلغ هر قسط، تاریخ پرداخت و هر شرط دیگر مربوط به پرداخت را درج کنید.
  3. شرایط تحویل: شما باید تاریخ یا زمان تحویل مال یا دارایی را مشخص کنید و همچنین اطلاعات مربوط به محل تحویل را ذکر کنید.
  4. مسئولیت‌ها و گارانتی: شما می‌توانید در مورد مسئولیت‌ها و گارانتی‌های مربوط به مال یا دارایی توافق کنید. مثلاً، آیا فروشنده هرگونه گارانتی برای عملکرد مال یا دارایی پس از تحویل ارائه می‌دهد؟
  5. شرایط قانونی: شما می‌توانید هر شرط قانونی مورد نیاز خود را درج کنید، مانند قوانین و مقررات مربوط به مال یا دارایی، حقوق مالکیت و تعهدات طرفین.
  6. امضا و تاریخ: در نهایت، فضایی برای امضای طرفین در نهایت مبایعه نامه را در نظر بگیرید و تاریخ امضا را مشخص کنید.

با توجه به شرایط خاص معامله، می‌توانید هر بخش مورد نیاز را اضافه یا حذف کنید و متن مبایعه نامه را به تناسب شرایط خود سفارشی کنید. همچنین، بهتر است با یک وکیل یا مشاور حقوقی مورد اعتماد خود مشورت کنید تا مبایعه نامه شما را بر اساس شرایط خاص و قوانین محلی تنظیم کنید.

 نکات قانونی مهمی را برای تهیه یک مبایعه نامه چیه؟

  1. صحت و کامل بودن اطلاعات: مطمئن شوید که تمام اطلاعات مربوط به طرفین، مال یا دارایی، قیمت، شرایط پرداخت و سایر شرایط معامله صحیح و کامل درج شده باشد.
  2. رعایت قوانین حقوق مالکیت: اطمینان حاصل کنید که فروشنده حقوق مالکیت کامل و قانونی برای مال یا دارایی مورد فروش را دارد و این امر در مبایعه نامه مشخص شده است.
  3. شرایط پرداخت: شرایط مالی معامله را به دقت تعیین کنید و تاریخ‌ها و مبالغ پرداخت را در مبایعه نامه مشخص کنید. همچنین، در صورت استفاده از اقساط، شرایط پرداخت قسطی را نیز توضیح دهید.
  4. مسئولیت‌ها و گارانتی: در صورت نیاز، شرایط مربوط به مسئولیت‌ها و گارانتی‌ها را در مبایعه نامه ضمیمه کنید. به عنوان مثال، گارانتی برای عیوب مخفی مال یا دارایی پس از تحویل.
  5. قوانین محلی: مطمئن شوید که مبایعه نامه با قوانین و مقررات محلی کشور یا منطقه شما سازگار است. در برخی موارد، قوانین خاصی ممکن است برای فروش برخی از موارد خاص مانند خودروها، املاک و مستغلات یا محصولات الکترونیکی وجود داشته باشد.
  6. امضا و تاریخ: مطمئن شوید که مبایعه نامه توسط طرفین به طور صحیح امضا شده است و تاریخ امضا ذکر شده است.
  7. مشاوره حقوقی: همیشه بهتر است با یک وکیل یا مشاور حقوقی مورد اعتماد خود مشورت کنید تا به شما راهنمایی کند و در تهیه یک مبایعه نامه قانونی و حقوقی کمک کند. وکیل یا مشاور حقوقی می‌تواند شما را در مورد قوانین محلی، حقوق و تعهدات طرفین، جزئیات مالی و سایر جنبه‌های قانونی مربوط به مبایعه نامه راهنمایی کند.

به طور کلی، در تهیه یک مبایعه نامه قانونی، مهمترین نکته این است که تمام شرایط و جزئیات معامله به طور کامل و شفاف درج شده و قوانین محلی را رعایت کنید.

اگر سوالی در مورد مبایعه نامه دارید میتونید در بخش کامنت ها از کارشناسان ما بپرسید

مبایعه نامه نویسی + فایل خام word و pdf | موسسه حقوقی عدالت نو

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات موسسه حقوقی عدالت نو

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x