موسسه حقوقی عدالت نو
حمید رضا کاکاوند
حمید رضا کاکاوند

حمید رضا کاکاوند وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز 1)هجده سال سابقه وکالت2) ده سال انجام امور تخصصی وکالت بانک صادرات و تخصص در دعاوی مربوط به امور بانکی و موسسات مالی و اعتباری3) کارشناسی ارشد حقوق بین الملل دانشگاه شهید بهشتی4)انجام دعاوی

ادامه

دسته بندی مطالب

مشاوره حقوقی
مشاوره حقوقی

متن وکالت نامه | وکالت نامه دعاوی حقوقی و کیفری

متن وکالت نامه | وکالت نامه دعاوی حقوقی و کیفری
فهرست مطالب

موضوع وکالت : مراجعه به کلیه ادارت ، دوایر و سازمانهای دولتی و دادگاههای حقوقی ، کیفری ، ثبتی و همچنین اداره اجراء مفاد اسناد رسمی در کلیه مقاطع اعم از بدوی ، تجدیدنظر و دیوان عالی کشور به جهت احقاق حق موکل از طریق طرح دعاوی به نفع موکل یا دفاع از دعاوی مطروحه علیه وی .

حدود اختیارات وکیل : اعتراض به رای بدوی ، تجدیدنظر ، فرجام خواهی و اعاده دادرسی – مصالحه و سازش – جعل یا انکار و تردید نسبت به سند طرف و استرداد سند – تعیین جاعل – ارجاع امر به داوری و تعیین داور – توکیل به غیر ولو کرارا حتی به خود – مصدق و کارشناس – تعیین و مطالبه خسارت – استرداد دعوی یا دادخواست – طرح دعاوی جلب ثالث ، ورود ثالث و اعتراض ثالث و دفاع از دعاوی مطروحه – طرح دعوای تقابل و دفاع – طرح دعوای اعسار و دفاع – قبول یا رد سوگند با حق صدور اجراییه ، تعقیب عملیات اجرایی ، وصول محکوم به و وجوه ایداعی به نفع موکل .

 

نویسنده : حمیدرضا کاکاوند

موضوع وکالت در وکالتنامه وکیل
موضوع وکالت در وکالتنامه وکیل

انواع وکالت نامه

وکالت‌نامه یک سند قانونی است که به شخص حقوقی یا حقیقی اجازه می‌دهد تا به نمایندگی از شخص دیگری در مواردی مانند امور قضایی، مالی، تجاری و غیره اقدام کند. انواع وکالت‌نامه‌ها عبارتند از:

  1. وکالت‌نامه عمومی: در این نوع وکالت‌نامه، وکیل به عنوان نماینده شخص دیگری در تمام امور حقوقی و قضایی او عمل می‌کند.
  2. وکالت‌نامه محدود: در این نوع وکالت‌نامه، وکیل تنها در یک مورد خاص مجاز به اقدام است، مانند پرونده‌ی قضایی خاصی.
  3. وکالت‌نامه تجاری: در این نوع وکالت‌نامه، شخص به وکیل اجازه می‌دهد تا به نمایندگی از او در امور تجاری و مالی اقدام کند.
  4. وکالت‌نامه اجرایی: در این نوع وکالت‌نامه، وکیل به نمایندگی از شخص دیگری در مواردی مانند اجرای حکم قضایی یا تأیید قرارداد عمل می‌کند.
  5. وکالت‌نامه وراثت: در این نوع وکالت‌نامه، وکیل به نمایندگی از ارث‌برداران یا وارثان در مواردی مانند تقسیم اموال و مالکیت مشترک اقدام می‌کند.
  6. وکالت‌نامه پزشکی: در این نوع وکالت‌نامه، شخص به پزشک اجازه می‌دهد تا در صورت لزوم و به نمایندگی از او تصمیمات پزشکی مورد نیاز را اتخاذ کند.
سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
وکالتنامه برای طلاق از طرف مرد

در کل، هر وکالت‌نامه باید شامل اطلاعاتی مانند نام و آدرس شخص دیگر، نام و آدرس وکیل، موضوع وکالت‌نامه و امضای شخص دیگر باشد.

آیا می‌توان چندین وکالت‌نامه با موضوع‌های مختلف داشت؟

بله، شخص حقوقی یا حقیقی می‌تواند چندین وکالت‌نامه با موضوع‌های مختلف داشته باشد. به عنوان مثال، یک شخص می‌تواند یک وکالت‌نامه برای نمایندگی در امور قضایی داشته باشد و همچنین یک وکالت‌نامه برای نمایندگی در امور مالی و تجاری. همچنین، ممکن است شخصی چندین وکالت‌نامه با موضوع‌های مختلف را به چندین وکیل مختلف بدهد.

مهم‌ترین نکته در اینجا این است که هر وکالت‌نامه باید شامل موضوع خاص خود باشد و وکیل تنها در موضوعی که در وکالت‌نامه ذکر شده است فعالیت می‌کند. به علاوه، در هر وکالت‌نامه باید شرایط و محدودیت‌هایی که برای وکیل وجود دارد، مانند محدودیت زمانی یا محدودیت موضوعی، به وضوح ذکر شود.

موضوع وکالت در وکالتنامه وکیل

موضوع وکالت در وکالتنامه وکیل، موضوعی است که شخص حقوقی یا حقیقی به وکیل خود برای انجام آن وظیفه‌ای به عنوان نماینده او می‌دهد. موضوع وکالت می‌تواند شامل امور مختلفی باشد، از جمله:

  1. وکالت در امور قضایی: وکیل به عنوان نماینده شخص دیگری در امور قضایی مشغول به کار می‌شود، مانند نمایندگی در دادگاه‌ها و مراجع قضایی.
  2. وکالت در امور مالی: وکیل به عنوان نماینده شخص دیگری در امور مالی مشغول به کار می‌شود، مانند مدیریت اموال و مالیات.
  3. وکالت در امور تجاری: وکیل به عنوان نماینده شخص دیگری در امور تجاری مشغول به کار می‌شود، مانند نمایندگی در قراردادها و توافق‌نامه‌ها.
  4. وکالت در امور خانوادگی: وکیل به عنوان نماینده شخص دیگری در امور خانوادگی مشغول به کار می‌شود، مانند نمایندگی در مواردی مانند طلاق، نفقه و حضانت.
  5. وکالت در امور ملکی: وکیل به عنوان نماینده شخص دیگری در امور ملکی مشغول به کار می‌شود، مانند خرید و فروش ملک، اجاره و…
  6. وکالت در امور مالکیت فکری: وکیل به عنوان نماینده شخص دیگری در امور مالکیت فکری مشغول به کار می‌شود، مانند ثبت برند و حقوق نشر.
سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
وکالتنامه برای طلاق از طرف زن

در کل، موضوع وکالت می‌تواند شامل هر گونه امری باشد که شخص حقوقی یا حقیقی به وکیل خود برای انجام آن وظیفه‌ای به عنوان نماینده‌اش می‌دهد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عبدالباقی حنفی

با سلام ما فرزندان متوفی به یکی از برادران خود بنا به اصرار ش مبنی برانچام امور حصروراثت وکالت دادیم اما ان برادر با تبانی یکی از کارکنان دفتر ثبت یک سطر با مضمون حق فروش اموال در آن گنجانده است بدینوسیله بسیاری از اموال را فروخته که بمحض متوجه شدن لغو وکالت کردیم چگونه میتوانیم اموال فروخته شده را اعاده نماییم

مدیر سایت

با سلام ، شما ابتدا می بایست نسبت به جمله اضافه شده ، جعل را ثابت نمائید و پس از ابطال وکالت نامه ( در قسمت جعلی ) نسبت به ابطال اسناد رسمی مالکیت اقدام فرمائید. بدیهی است بعد از ابطال اسناد رسمی به نسبت سهم الارث خودتان ، می توانید اموال را بازگردانید .

پروانه م

درود
سوالی دارم مبنی بر اینکه، از طریق وکالت نامه تام الاختیار وکیل بنده در گذشته اقدام کردند به نام زدن خطوط تلفن ملک تجاری بنام خودشان، حدوداً از چند ماه گذشته بنده وکالت ایشان را باطل و عزل نموده‌ام ، حال موکل بنده اقدام به قطع کردن خطوط تلفن در اداره مخابرات کرده اند و‌تمامی فعالیت های ارتباطی مختل شده است و از جاییکه ملک در منطقه ای واقع شده است که امکان نصب خطوط جدید نیست ! سوال بنده از شما این هست که با توجه به وکالت نامه باطل شده قانونی ایشان الان من می توانم به اداره مخابرات مراجعه کرده و تقاضای بررسی جهت وصل مجدد خطوط نمایم .

با تشکر

مدیر سایت

سلام
اگر عزل وكالتنامه به اطلاع وكيل رسيده ضمن اينكه می توانيد وصل مجدد بنماييد از وكيل هم می توانيد شكايت خيانت در امانت نيز بنماييد ولي اگر به اطلاع ايشان نرسيده باشد هر اقدامي كه وكيل در حق موكل خود بنمايد در حق موكلش نافذ و معتبر است

علی فراهانی

با سلام، همسر برادر من فوت کرده است. پدرزن برادرم مهریه دختر فوت شده خود را مطالبه کرده و برادرم دادخواست اعسار داده. پدر متوفی برای ۲۰ سکه حکم جلب گرفته است.
سوال بنده اینست که
۱- آیا حکم جلب درست و قانونی است؟
۲- با توجه به دادخواست اعسار حکم جلب صادر میشود؟
۳- در این مرحله چکار باید کرد؟
با تشکر از شما

مدیر سایت

سلام با استناد به سابقه تصرف پدرتان در گذشته و شهادت شهود ، قابليت اثبات را دارد ميتوانيد شخصا به دفتر مراجعه نموده تا بيشتر راهنماييتان نماييم .

آخرین مقالات موسسه حقوقی عدالت نو

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x