موسسه حقوقی عدالت نو
حمید رضا کاکاوند
حمید رضا کاکاوند

حمید رضا کاکاوند وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز 1)هجده سال سابقه وکالت2) ده سال انجام امور تخصصی وکالت بانک صادرات و تخصص در دعاوی مربوط به امور بانکی و موسسات مالی و اعتباری3) کارشناسی ارشد حقوق بین الملل دانشگاه شهید بهشتی4)انجام دعاوی

ادامه

دسته بندی مطالب

مشاوره حقوقی
مشاوره حقوقی

دستورالعمل صدور شناسنامه فنی ساختمان

فهرست مطالب

مرجع تصویب: وزارت راه و شهرسازی             شماره ویژه نامه: ۸۹۸

سال هفتاد و دو شماره ۲۰۸۳۶                  یکشنبه،۲۸ شهریور ۱۳۹۵

دستورالعمل صدور شناسنامه فنی ساختمان

شماره۲۹۵۹۴/۱۰۰/۰۲         ۱۳۹۵/۶/۲۱

روزنامه رسمی کشور
سلام علیکم
در اجرای ماده ۲۲ قانون پیش‌فروش ساختمان مصوب ۱۳۸۹ و قسمت اخیر بند «د» ماده یک آئین‌نامه اجرایی قانون مذکور مصوب ۱۳۹۳/۳/۲۵ دستورالعمل و شناسنامه فنی ساختمان، به پیوست جهت استطلاع عموم و به منظور ابلاغ قانونی و انتشار ارسال می‌گردد.
وزیر راه و شهرسازی ـ عباس آخوندی

دستورالعمل صدور شناسنامه فنی ساختمان

این دستورالعمل در اجرای ماده۲۲ قانون پیش‌فروش ساختمان مصوب ۱۳۸۹ و بند «د» ماده (۱) آئین‌نامه اجرایی آن مصوب ۱۳۹۳ برای صدور شناسنامه فنی ساختمان تدوین و ابلاغ می‌گردد.
ماده۱ـ شکل و محتوا شناسنامه فنی ساختمان بشرح پیوست این دستورالعمل می‌باشد.
ماده۲ـ شهرداری هر شهر و سایر مراجع قانونی صدور پروانه ساختمان، شناسنامه فنی ساختمان را برای هر واحد به طور جداگانه صادر می‌کند و برای آن‌ها علاوه بر شماره ثبت دبیرخانه و تاریخ صدور، شماره مسلسل اختصاص می‌دهد.
ماده۳ـ شهرداری و سایر مراجع قانونی صدور پروانه ساختمان، شناسنامه فنی ساختمان را هنگام صدور پروانه ساختمان صادر می‌کند و نسخه دوم آن را نگهداری می‌نماید.
ماده۴ـ شهرداری‌ها و سایر مراجع قانونی صدور پروانه ساختمان، تمام وظایف و الزاماتی را که براساس شناسنامه فنی ساختمان برعهده متقاضی می‌باشد، به متقاضی اعلام و امضا وی را مبنی بر اطلاع از آن اخذ می‌کند.
ماده۵ ـ مهندسان طراح معمار و عمران مکلفند در زمان طراحی حسب مورد اطلاعات مربوط به جداول شناسنامه فنی ساختمان را در نقشه‌های مربوط درج کنند. واحدها پارکینگ‌ها و انباری‌ها باید به طور یکسان در کلیه نقشه‌ها شماره‌گذاری شود.
ماده۶ ـ مهندسان ناظر هماهنگ‌کننده مکلفند اطلاعات مندرج در شناسنامه فنی ساختمان را با پروانه ساختمان و نقشه‌های مصوبه ضمیمه آن تطبیق داده و آن را مهر و امضا نمایند.
ماده۷ـ شهرداری‌ها و سایر مراجع قانونی صدور پروانه ساختمان موظفند در صورت درخواست متقاضی اعم از پیش‌فروشنده و پیش‌خریدار تصویر مصدق پروانه ساختمان و نقشه‌های مصوب را به متقاضی شناسنامه فنی ساختمان تحویل دهد.
ماده۸ ـ صدور تأییدیه‌های مندرج در قانون پیش‌فروش ساختمان از جمله تأیید شناسنامه فنی ساختمان جز وظائف نظارتی مهندسان ناظر بوده و مهندسان ناظر و شهرداری‌ها و سایر مراجع قانونی صدور پروانه ساختمان مجاز به اخذ هیچ گونه مبلغی تحت هر عنوان بابت هزینه صدور این تأییدیه‌ها و صدور شناسنامه فنی ساختمان نمی‌باشند.
این دستورالعمل در تاریخ ۱۳۹۵/۶/۲۱ تصویب و ابلاغ شد.

وزیر راه و شهرسازی ـ عباس آخوندی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
آیین نامه جدید لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات موسسه حقوقی عدالت نو

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x