موسسه حقوقی عدالت نو
حمید رضا کاکاوند
حمید رضا کاکاوند

حمید رضا کاکاوند وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز 1)هجده سال سابقه وکالت2) ده سال انجام امور تخصصی وکالت بانک صادرات و تخصص در دعاوی مربوط به امور بانکی و موسسات مالی و اعتباری3) کارشناسی ارشد حقوق بین الملل دانشگاه شهید بهشتی4)انجام دعاوی

ادامه

دسته بندی مطالب

مشاوره حقوقی
مشاوره حقوقی

خیانت در امانت بحث چک | خیانت در امانت نسبت به یک فقره چک

خیانت در امانت
فهرست مطالب

خیانت در امانت بحث چک | خیانت در امانت نسبت به یک فقره چک

خیانت در امانت بحث چک : اگر چک به عنوان ضمانت بابت معاملات طرفین داده شده باشد امانت تلقی نمی شود.

????تاریخ رای نهایی :۱۳۹۱/۸/۱۰
????شماره رای نهایی :۹۱۰۹۹۷۰۲۲۲۱۰۰۹۱۸

✅رأی بدوی :

در خصوص اتهام آقای م.پ. فرزند ه. مبنی بر خیانت در امانت بحث چک به شماره‌ی ۵۰۵۷۰۱ عهده‌ی بانک ص. به مبلغ پانصد و چهل و هفت میلیون و یکصد هزار ریال با عنایت به کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه‌ی ۲ تهران، اظهارات گواهان، دفاعیات غیرموجه و بلااثر متهم و سایر قرائن و امارات موجود در پرونده، توجه اتهام به وی محرز و مسلم است. لذا دادگاه مستنداً به ماده‌ی ۶۷۴ قانون مجازات اسلامی مشارالیه را به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم می‌نماید. رأی صادره حضوری و ظرف مهلت بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران می‌باشد.
دادرس شعبه ۱۱۶۳ دادگاه عمومی جزایی تهران

✅رأی تجدیدنظر :

درخصوص اعتراض آقای م.ق. به وکالت از م.پ. نسبت به دادنامه شماره ۳۰۱۱۵۶ مورخه ۸/۱۲/۹۰ صادره از شعبه ۱۱۶۳ دادگاه عمومی تهران که به موجب آن مشارالیه به اتهام خیانت در امانت نسبت به یک فقره چک به شماره ۵۰۵۷۰۱ به مبلغ چهل و هفت میلیون و یکصد هزار ریال محکومیت حاصل نموده است با ملاحظه محتویات پرونده و لایحه اعتراضیه وکیل تجدیدنظرخواه و صرف‌نظر از اعلام گذشت شکات خصوصی آقایان م.الف. و م.الف. که طی سند محضری … مورخه ۶/۴/۹۱ دفتر اسناد … تهران و سند شماره … مورخه ۶/۴/۹۱ دفتر اسناد رسمی … قزوین اعلام رضایت نموده‌اند با توجه به شکایت اولیه وکیل شکات مبنی بر اینکه چک به‌عنوان ضمانت بابت معاملات طرفین داده شده و چک تضمینی نمی‌تواند امانت تلقی شود زیرا علت تضمین استفاده دارنده چک در صورت لزوم از بازپرداخت بدهی است والا در فرض [پرونده] استفاده اگر خیانت تلقی گردد تحویل آن به‌عنوان تضمین بی‌معنی خواهد بود. لذا دادگاه باتوجه به مراتب مذکور و به لحاظ فقد دلیل کافی بر توجه اتهام خیانت با استناد به بند یک ماده ۲۵۷ قانون آیین دادرسی کیفری و اصل برائت با نقض دادنامه تجدیدنظرخواسته، رأی بر برائت مشارالیه صادر می‌نماید. رأی صادره قطعی است.

سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
اثبات زوجیت | دعوی اثبات زوجیت | دلایل اثبات رابطه زوجیت | چگونگی اثبات زوجیت

رئیس شعبه ۲۱ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار دادگاه

 

مقالات پیشنهادی :

ورشکستگی به تقصیر چیست؟ | و در چه زمانی صادر می شود؟

وکیل دعاوی بانکی |عدالت نو

نکات کلیدی خدمات حقوق مالی

خسارت تادیه بانکی | نحوه محاسبه خسارات تاخیر تادیه بانکی

عدالت نو | خیانت در امانت بحث چک | خیانت در امانت نسبت به یک فقره چک

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات موسسه حقوقی عدالت نو

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x