موسسه حقوقی عدالت نو
حمید رضا کاکاوند
حمید رضا کاکاوند

حمید رضا کاکاوند وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز 1)هجده سال سابقه وکالت2) ده سال انجام امور تخصصی وکالت بانک صادرات و تخصص در دعاوی مربوط به امور بانکی و موسسات مالی و اعتباری3) کارشناسی ارشد حقوق بین الملل دانشگاه شهید بهشتی4)انجام دعاوی

ادامه

دسته بندی مطالب

مشاوره حقوقی
مشاوره حقوقی

ابطال عملیات اجرا | اجراییه ثبتی و ابطال آن | دعوای ابطال عملیات اجرایی

فهرست مطالب

پرونده ۱:

در این دعوا احدی از کارمندان بانک صادرات بابت وامی که دریافت کرده ، ملک خود را در رهن بانک گذاشته بود لیکن بعد از عدم پرداخت اقساط ، بانک بر روی ملک وی اجراییه کشیده و ملک را تملک نموده و به شخص دیگری واگذار کرده سپس جهت ابطال عملیات اجرایی ثبتی و ابطال سند دادخواستی به طرفیت بانک صادرات و منتقل الیه مطرح کرده بود که با دفاعیات آقای کاکاوند، حکم به رد دعوای مطروحه به نفع بانک صادر و در دادگاه تجدیدنظر ، تأیید گردید . 

تصویر دادنامه ۱

تصویر دادنامه ۲

پرونده ۲:

در اين پرونده يكي از بانكها اقدام به صدور اجراييه به مبلغ سي ميليارد ريال بر عليه بدهكار نموده بود و مقررات بانك مركزي رعايت نگرديده بود كه با اعتراض اقاي كاكاوند و تشكيل پرونده در دادگاه، حكم به ابطال اجراييه بانكي صادر گرديد.

پرونده موفق بانکی

پرونده ۳:

در این پرونده شخصی اقدام به دریافت وام از موسسه ثامن الائمه نموده بود و برای وثیقه نیز، سند رهنی تنظیم نموده بود. با تأخیر در پرداخت وام و معوق ماندن بدهی، موسسه ثامن اقدام به صدور اجرائیه بر روی سند رهنی نموده بود و در مرحله مزایده قرار گرفته بود. با مراجعه فرد بدهکار به آقای کاکاوند- وکیل دعاوی بانکی- تقاضای ابطال اجرائیه به علت مخالفت آن با قوانین جاری مطرح گردید و نهایتاً پس از کارشناسی در دادگاه، دعوای مطرح شده پذیرفته شد و حکم به ابطال اجرائیه ثبتی صادر گردید.

پرونده بانکی

پرونده موفق

پرونده ۴:

در این پرونده بانک عامل اقدام به تنظیم سند رهنی و پرداخت وام به یکی از شرکتها نموده بود و به دلیل عقب افتادن پرداخت بدهی شرکت، نهایتاً بانک عامل اقدام به صدور اجرائیه روی سند رهنی و حراج ملک نمود. پس از مزایده و تشریفات ثبتی، سند مالکیت به نام بانک می گردد که با مراجعه اعضاء شرکت به آقای کاکاوند و ارائه وکالت به ایشان، دعوایی علیه بانک در دادگاه مطرح و با موفقیت، حکم به ابطال اجرائیه، ابطال مزایده و ابطال انتقال سند رهنی به نام بانک گردید.

سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
روابط نامشروع

پرونده ۵:

در این پرونده، شخصی اقدام به دریافت وام از موسسه ثامن الائمه نموده بود که سود تعیین شده توسط موسسه، بر خلاف قوانین و مقررات آمره و الزام آور بانکی به میزان ۲۷% تعیین شده بود. با مراجعه وام گیرنده به آقای کاکاوند- وکیل متخصص دعاوی بانکی- تقاضای ابطال شرط سود غیر قانونی گردید و نهایتاً با موفقیت، حکم به ابطال شرط سود صادر گردید.

 

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خالق

سلام. بنده زمینی رو تومزایده بانک خریدم. پولش هم پرداخت کردم و حق حراج هم پرداختم وصورت جلسه هم با حضور نماینده دادستان و رییس اداره ثبت و نماینده بانک ومسول برگزاری مزایده هم ب امضا رسیده ک در ساعت وروز مقرر در حضور این ۴نفر اجرا شد و من برنده شدم. یک روز بعد شخص ثالثی رفته دادگاه و دستور موقت گرفته و گفته ک در ساعت خودش برگزارنشده. الان ۱۷روزه دادگاه هیچ جوابی ب بنده نمیده. چ باید بکنم؟

مدیر سایت

سلام متاسفانه عمليات مزايده تشريفاتي است و به علت عدم اجراي تشريفات فروش ، قابليت ابطال دارد ولي اينكه اونها ادعا كرده اند در ساعت خودش به فروش نرسيده بايد از جانب اونها اثبات بشه . دليل محكمه پسند ارائه شود

آخرین مقالات موسسه حقوقی عدالت نو

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x