موسسه حقوقی عدالت نو
حمید رضا کاکاوند
حمید رضا کاکاوند

حمید رضا کاکاوند وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز 1)هجده سال سابقه وکالت2) ده سال انجام امور تخصصی وکالت بانک صادرات و تخصص در دعاوی مربوط به امور بانکی و موسسات مالی و اعتباری3) کارشناسی ارشد حقوق بین الملل دانشگاه شهید بهشتی4)انجام دعاوی

ادامه

دسته بندی مطالب

مشاوره حقوقی
مشاوره حقوقی

نکاتی راجع به خرید و فروش ملک و خسارت وجه الالتزام

فهرست مطالب

نکات مهم :

۱- بهتر است پرداخت قسط دوم از ثمن معامله در بنگاه املاکی که قرارداد منعقد شده ، صورت گیرد و در مقابل پرداخت ، رسید دریافت گردد .

۲- به موجب قانون ،دولت ، فقط شخصی را مالک می شناسد که ملک به اسم او به ثبت رسیده باشد. (ماده ۲۲ قانون ثبت اسناد و املاک ) بنابراین در این فاصله (فاصله بین تنظیم مبایعه نامه تا تنظیم سندرسمی) برای خریدار بسیار حیاتی است و ممکن است در این مدت دچار مشکلات متعدد شود. بنابراین بهتر است حد الامکان این فاصله کوتاهتر شود .

۳- اگر فروشنده در روز مقرر در دفترخانه حاضر نگردید ، چه راهکاری پیش روی خریدار است ؟؟ وی می تواند پس اخذ گواهی عدم حضور با همان کیفیات توضیح داده شده ، دادخواستی          مبنی بر الزام به تنظیم سند رسمی و مطالبه خسارت وجه الالتزام را تا روز انجام تعهد در دادگاه حقوقی بر علیه فروشنده مطرح کند.

۴- اگر خریدار در دفترخانه حاضر نگردید ، فروشنده چه اقدامی می تواند انجام دهد؟؟ فروشنده می تواند پس از اخذ گواهی عدم حضور ، دادخواستی مبنی بر مطالبه وجه الباقی ثمن              معامله به انضمام خسارت وجه الالتزام را تا تاریخ انجام تعهد بر علیه خریدار در دادگاه حقوقی مطرح کند . 

۵- هر یک از طرفین در صورت عدم حضور دیگری باید گواهی عدم حضور را دریافت کند اما پس اخذ گواهی مذکورمی تواند در دادگاه ، وجه الالتزام را مطالبه نکند . آن چیزی که برای طرفین ضروری و حیاتی است انجام تعهد اولیه (تنظیم سند رسمی از سوی فروشنده و پرداخت الباقی ثمن از سوی خریدار) است .

نویسنده : غزاله رحیمی فراهانی

سایر مطالبی که پیشنهاد میکنیم :
بدهکاران بانکی | نحوه اجرای احکام قضایی علیه بدهکاران بانکی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات موسسه حقوقی عدالت نو

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x